Wednesday, May 29, 2024

صفحه نخست » صندلی های "بیشتر خالی" بزرگداشت رییسی در سازمان ملل

تصاویر منتشر شده از محل مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که هنگام برگزاری مراسم، بیشتر صندلی‌های این مجمع خالی است

ایران اینترنشنال - مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد. هیات‌های نمایندگی کشورهای مختلف از شرکت در این مراسم خودداری کردند و عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهند سالن مجمع عمومی در زمان برگزاری این مراسم تقریبا خالی است.

UNlarge.jpgایرنا، خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی نوشت مجمع عمومی سازمان ملل در نخستین نشست خود پس از کشته شدن رئیسی و هیات همراهش، به «احترام» آن‌ها یک دقیقه سکوت اعلام کرد.

وزارت امور خارجه استرالیا اعلام کرد این کشور در مراسم بزرگداشت ابراهیم رئیسی در سازمان ملل متحد شرکت نخواهد کرد. یک مقام آمریکایی نیز از تحریم این مراسم از سوی واشینگتن خبر داد. بر اساس اطلاعات ایران‌اینترنشنال، فرانسه نیز اقدام مشابهی خواهد کرد.

سخنگوی سفیر فرانسه در سازمان ملل روز پنج‌شنبه به خبرنگار ایران‌اینترنشنال گفت نماینده‌ای از این کشور در مراسم یادبود سازمان ملل برای رئیسی شرکت نخواهد کرد.

بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، وزارت امور خارجه استرالیا نیز اعلام کرد هیچ مقامی از استرالیا در مراسم ادای احترام به رئیسی، رییس‌جمهوری سابق ایران، شرکت نخواهد کرد.

سناتور کلر چندلر، رییس کمیته مراجع امور خارجی، دفاع و تجارت مجلس سنای استرالیا روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد اعلام کرد این کشور باید ادای احترام سازمان ملل به «قصاب تهران» را تحریم و محکوم کند.

در این بیانیه آمده است: «دولت استرالیا موظف است ادای احترام هولناک امروز مجمع عمومی سازمان ملل به مردی که بسیاری از ایرانیان او را به نام "قصاب تهران" می‌شناسند، تحریم کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy