Friday, Jun 7, 2024

صفحه نخست » افشای نامه اعضای کابینه به شورای نگهبان؛ تهدید دولت به پیگیری قضایی

7-9.jpgایران وایر - خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت جمهوری اسلامی از پیگیری قضایی افشای نامه ۱۵ عضو دولت ابراهیم رئیسی به شورای نگهبان در حمایت از کاندیداتوری مهدی اسماعیلی خبر داده است.

روز جمعه ۱۸ خرداد، رسانه‌های ایران تصویر نامه‌ای را منتشر کردند که در آن چند وزیر و معاون رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت از نامزدی محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت کرده و از شورای نگهبان خواستند صلاحیت او تایید شود.

در بخشی از این نامه آمده است: «اینجانبان در این شرایط دشوار اطمینان خاطر داشته و ایشان را دارای تدبیر کافی برای مدیریت دولت آینده در امتداد مسیر خدمت رسانی دولت انقلابی شهید آیت‌الله رییسی در صورت تایید و انتخاب مردم ایران می‌دانیم.»

انتشار این نامه در حالی صورت گرفت که بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری به پایان نرسیده و احمد جنتی دبیر شورای نگهبان روز ۱۷ خرداد مدعی شده بود که این شورا برای تایید صلاحیت‌ها تحت فشار سیاسی قرار ندارد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

خبرگزاری ایرنا اظهارات یک منبع آگاه درباره این نامه را منتشر کرده که گفته است «نگارش این نامه طبق رویه‌ای مرسوم و با هدف توثیق یکی اعضای هیات دولت به صورت غیرعلنی و صرفاً جهت استحضار اعضای شورای نگهبان نگاشته شده است.»

این منبع آگاه ضمن اعلام پیگیری قضایی افشای نامه مذکور گفته : «باید مراجع مسئول بررسی نمایند این نامه چگونه در اختیار برخی چهره های رسانه ای دارای سابقه در نهادهای امنیتی و همچنین دارای سابقه قضایی قرار گرفته و منتشر شده است.»

منبع آگاهی که ایرنا نامی از او نبرده از دستگاه قضایی جمهوری اسلامی خواسته است «تحرکات چهره‌های سابقه‌دار و پرونده‌دار امنیتی و قضایی که این روزها در تخریب نامزدها فعال شده‌اند» را در دستور کار خود قرار دهد.

علی اکبر محرابیان، وزیر‌ نیرو، منصور اوجی، وزیر نفت، علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و محمدعلی نیک‌بخت، وزیر جهاد کشاورزی از جمله امضا‌کنندگان نامه اعضای دولت به شورای نگهبان هستند.

انتشار این نامه با واکنش‌هایی از سوی افراد فعال در انتخابات ریاست جمهوری ایران روبرو شده و از آن به عنوان تلاشی برای اعمال نفوذ و لابیگری یاد شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy