Sunday, Jun 16, 2024

صفحه نخست » دلیل قطع برنامه چندشنبه با سینا + گزارش تکمیلی

sina.jpgبی بی سی - ‌منبعی آگاه به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که دلیل لغو برنامه «چند‌شنبه با سینا» این است که سینا ولی‌الله مجری برنامه، بعد از مرگ ابراهیم رئیسی، برنامه را بدون اجازه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

شبکه تلویزیونی «ام‌بی‌سی‌ پرشیا» تصمیم گرفته بود پس از درگذشت رئیس‌جمهوری ایران برنامه آن هفته را پخش نکند. این شبکه در زمان ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هم اقدام مشابهی کرده بود.

اما این بار سینا ولی‌الله، مجری و تهیه‌کننده این برنامه طنز سیاسی، آن برنامه را که سوژه‌اش شوخی با مرگ ابراهیم رئیسی بود در کانال یوتیوب شخصی خود منتشر کرد. این باعث شد این فصل برنامه چندشنبه با سینا با اینکه بیش از دو ماه از آن مانده بود، به پایان برسد؛ با یک پیام کوتاه.

:::

برنامه «چندشنبه با سینا» به زبان طنز از مقام‌های جمهوری اسلامی و عملکردشان انتقاد می‌کرد، هرچند علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی از این قاعده مستثنی بود.

یک منبع آگاه به بی‌بی‌سی فارسی گفت این شبکه اجازه انتقاد یا شوخی با هیچ کدام از سران کشورهای منطقه را نمی‌دهد و این خط قرمز شبکه است.

ام‌بی‌سی پرشیا و سینا ولی‌الله به درخواست بی‌بی‌سی برای توضیح درباره توقف در پخش برنامه پاسخ نداده‌اند.

ام‌بی‌سی پرشیا شبکه فارسی زبان مجموعه ام‌بی‌سی است. مجموعه‌ای از شبکه‌های تلویزیونی که اخبار و فیلم و سریال پخش می‎‌کند.

وليد آل ابراهيم تاجر سعودی بنیانگذار و دفتر مرکزی ام‌بی‌سی پرشیا هم در ریاض پایتخت عربستان است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، آقای ابراهیم جزو ثروتمندانی بود که در طرح مبارزه با فساد بن سلمان ولیهعد عربستان در سال ۲۰۱۷ بازداشت و پس از حدود دو ماه آزاد شد؛ اما بنا به گفته منابع رویترز، حکومت سعودی ۶۰ درصد سهام ام‌بی‌سی را از او گرفت.

چندشنبه با سینا کارش را از این شبکه شروع نکرد و پخش آن ۱۱ سال پیش در شبکه فارسی «وان» آغاز شد؛ بعد از چند سال به «رادیو جوان» منتقل شد و در نهایت از ۵ سال پیش از ام‌بی‌سی پرشیا شروع به پخش کرد.

این برنامه‌ به مونولوگ‌هایش معروف است هر چند گاهی مصاحبه‌هایش خبرساز یا جنجالی شده است.

سینا ولی‌الله کارش را از صداوسیمای جمهوری اسلامی شروع کرد و پس از مهاجرت از ایران به شبکه پی‌ام‌سی رفت و چندین برنامه در آنجا ساخت.

او حالا وعده بازگشت چندشنبه با سینا را داده است اما مشخص نیست که در همان شبکه این برنامه را ادامه خواهد داد یا به شبکه‌ای دیگر کوچ خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy