Sunday, Jun 16, 2024

صفحه نخست » گروگان‌گیری داعش در زندان روسیه با حمله خونین پایان یافت

isrussia.jpgدویچه وله - مقامات روسیه گفته اند که محاصره یک زندان در منطقه جنوب روستوف پایان یافته است. آنها گفته اند که گروگان گیران داعش کشته شده اند و زندانبان های به اسارت گرفته شده سالم آزاد گردیده اند.

اداره زندان روز یکشنبه گزارش داد که دو نگهبان توسط تعداد نامشخصی از زندانیان داعش به گروگان گرفته شده و برای آزادی آنها، مذاکره آغاز شده است.

اما مدت کوتاهی بعد از اعلام این خبر، این اداره بیانیه ای صادر کرد و گفت که محاصره پایان یافته است: «طی یک عملیات ویژه ... تبهکاران کشته شدند و کارمندانی که گروگان گرفته شده بودند، بدون اینکه آسیبی ببیند، آزاد گردیدند.»

جزئیات بیشتری از این گروگانگیری و عملیات آزادسازی در بازداشتگاه شماره اول در منطقه روستوف منتشر نشده است.

یک منبع پولیس به خبرگزاری دولتی "تاس" گفت که اعضای داعش که قرار بود به اتهام تروریسم در دادگاه حاضر شوند، در میان گروگان ‌گیران بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

این منبع گفت که گزارش شده بود که آنها با چاقوی جیبی، باتوم و تبر در حویلی زندان پنهان شده بودند.

گروگان گیران چه چیزی درخواست کرده بودند؟

خبرگزاری اینترفاکس نیز اعلام کرد که شش گروگان‌ گیر وجود داشتند که خواستار دریافت موتر و اجازه خروج از زندان در ازای آزادی گروگان‌ ها شده بودند.

این حادثه تقریباً سه ماه پس از آن روی داد که افراد مسلح در حمله ای که گروه جهادی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، دست کم ۱۴۴ نفر را در داخل سالون کنسرت در نزدیکی مسکو قتل عام کردند.

صدها نفر دیگر در حمله ۲۲ مارچ در تالار کروکوس مجروح شدند که مرگبارترین حمله در خاک روسیه در دو دهه گذشته بود.

بیش از ۲۰ نفر از جمله چهار مرد مسلح مظنون دستگیر شده اند که همه از تاجیکستان، عضو شوروی سابق، کشوری فقیر در مرز شمالی افغانستان هستند.

روسیه بارها هدف حملاتی قرار گرفته که شبه ‌نظامیان داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته ‌اند، اگرچه نفوذ این گروه جهادی در این کشور محدود است.

رسانه‌ های روسی گفته اند که مهاجمان در بازداشتگاه روستوف می‌ توانند از جمله افرادی باشند که در سال ۲۰۲۲ به اتهام برنامه‌ ریزی برای حمله به دادگاه عالی کراچای چرکسیا، در جمهوری قفقاز با اکثریت مسلمان دستگیر شدند.

طبق آمار رسمی، نزدیک به ۴۵۰۰ شهروند روسیه، عمدتاً از قفقاز، برای جنگ با گروه دولت اسلامی به عراق و سوریه سفر کرده بودند.

در ماه اپریل، دو مرد مسلح که به گفته مقامات، اعضای "یک سازمان تروریستی بین المللی" بودند، توسط نیروهای روسی در نزدیکی نالچیک در قفقاز به ضرب گلوله کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy