Sunday, Jun 16, 2024

صفحه نخست » افشاگری همسر اکبر رز درباره شرایط غیراخلاقی و غیرقانونی بازرسی‌های بدنی زندان قزل‌حصار

16-3.jpgتوانا - سهیل عربی، زندانی سیاسی سابق و تبعیدی کنونی، فایلی از همسر زندانی سیاسی و عقیدتی، آقای علی‌اکبر رز را منتشر کرده که او علاوه بر توضیح درباره پرونده‌سازی علیه همسرش، درباره شرایط غیراخلاقی و غیرقانونی بازرسی‌های بدنی زندان قزل‌حصار افشاگری می‌کند.

او و دختر ۱۴ ساله‌اش را به طرز فجیعی بازرسی کردند به طوری که کارشان به بیمارستان کشیده شد. سهیل عربی ضمن انتشار این فایل در کانال تلگرامش، نوشت: «همسر اکبر رز، زندانی عقیدتی-سیاسی، درباره اوضاع فجیع بازرسی به ویژه از زنان و دختران خردسال در زندان می‌گوید.

با اینکه کارکنان زندان طبق آیین‌نامه حق ندارند حین بازرسی بدن افراد را لمس کنند و موظفند که با دستگاه‌های الکترونیکی این کار را انجام دهند، اما به این بهانه که تحریم هستیم و باطری‌های این دستگاه‌ها وارد نمی‌شود، به شکل بسیار غیر اخلاقی و غیر قانونی با دست کردن در رحم و مقعد افراد "بازرسی" را انجام می‌دهند. بارها به این اوضاع شکایت کردیم اما متاسفانه رسیدگی نشده و خیلی از افراد به دلیل همین اوضاع به ملاقات نمی روند تا همسر و دخترشان آسیب نبیند.

اگرچه که همه می‌دانیم مواد مخدر و دیگر وسایل ممنوعه به طور عمده توسط کارکنان زندان و به ویژه حاج آقاهای حفاظت اطلاعات و اطلاعات سپاه وارد زندان می‌شود. قیمت یک موبایل در زندان بیش از پانصد ملیون است، موبایلی که بیرون زندان کمتر از ده ملیون ارزش دارد.

مصرف یک هفته هروئین یک بند دویست نفری بیش از نیم کیلو است، کدام زندانی یا ملاقات کننده می‌تواند چنین حجم از مواد مخدر را وارد کند؟ شیشه،قرص ب دو و دیگر مواد مخدر و موبایل را خود مأموران وارد می‌کنند.»

- بارها از زندانیان شنیده‌ایم که مسئولان زندان مواد مخدر را به داخل زندان وارد می‌کنند و درآمد زیادی از این راه دارند. اما تا کنون در این خصوص اقدامی نشده است. زندانیان پس از بازگشت از مرخصی و خانواده‌هایشان پیش از ملاقات حضوری، به طرزی غیراخلاقی بازرسی بدنی می‌شوند. این قضیه روی روان افراد به ویژه فرزندان آن‌ها تاثیر بسیار بدی می‌گذارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy