Saturday, Jun 22, 2024

صفحه نخست » سخنرانی انتخاباتی ظریف در کاشان به آشوب کشیده شد

kashan.jpgایران وایر - بنا بر گزارش‌ خبرگزاری‌های ایران، شامگاه یکم تیرماه، سخنرانی انتخاباتی «محمدجواد ظریف»، حامی پزشکیان، در حسینیه «چهل تن کاشان» با حمله نیروهای تندرو به آشوب و زد و خورد کشیده شد.

محمدجواد ظریف وزیرسابق امورخارجه که به عنوان حامی مسعود پزشکیان به کاشان رفته بود، در سخنرانی خود با تکرار سخنان پیشین خود و حمله به احمدی‌نژاد گفت «فرق می‌کند که خاتمی در پاستور باشد یا احمدی‌نژاد.»

او در سخنانی با اشاره به جریان فعلی حاکم گفت: «گروهی می‌خواهند ما فراموش کنیم این آقایان میراث‌دار احمدی‌نژاد هستند. آنها می‌خواهند فراموش کنیم تحریم‌ها را اینها بر سر ما آوردند. آنها می‌خواهند فراموش کنیم این تحریم‌ها حاصل هشت سال دوره روحانی نیست، تحریم ها نتیجه ۸ سال نکبت احمدی نژاد است.»

پس از این سخنان جمعی از نیروهای تندرو مخالف ظریف با ایجاد تنش و سر دادن شعار علیه ظریف با حامیان او که سالن را پر کرده بودند درگیر شدند. آنها علیه ظریف شعار دروغگو دروغگو سر دادند. در فیلم‌های منتشر شده اصرار ظریف بر حضور این افراد در سالن است و می گوید: «بمانید؛ ما مثل شما نیستیم که اقلیتی با چوب بر سر اکثریت بکوبد...ما در کشور درست مثل این جلسه اکثریتی هستیم که به شما اجازه حضور در جامعه را می‌دهیم.»

ظریف در جواب شعار دروغگو می‌گوید: «می گویید دروغگو، دروغگو شمایید، شرمتان باشد. دروغ می گویید اگر می گویید طرفدار رهبری و شهید رئیسی هستید.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

ظریف ادامه داد: «شجاعت در تصمیم گیری و در هزینه کردن از خود درست است، شجاعت در هزینه کردن از جیب مردم درست نیست، مردم ما مستحق این هستند که ما در راه آن‌ها قربانی شویم، مردم ما مستحق این نیستند که قربانی مطامع حزبی و سیاسی ما شوند، مردم ما شهید دادند که با گوشت ۷۰۰ هزار تومانی زندگی کنند؟»

با ادامه درگیری ظریف می‌گوید: «ما بر خلاف اقلیت پررو دنبال غوغا سالاری نیستیم و به دنبال خفه کردن صدای مخالفت هم نیستیم، دنبال این هستیم که مخالف سخن بگوید، شما به اسم شهدا صدای مخالفانتان را خفه کرده‌اید، آیا صحبت‌های شهید سلیمانی را نشنیده‌اید که گفت دختران بدحجاب دختر من هستند؟ آیا نشنیدید؟ چرا توی سرش باتوم زدید؟ با خون شهدا کاسبی نکنید، ما طلبی از مردم نداریم این مردم هستند که از ما طلبکار هستند، دکتر پزشکیان انسان سالمی است، شورای نگهبان او را تایید کرده است، دکتر پزشکیان نهاده دامی و چای دبش در حسابش نیست و در حساب خانواده‌اش هم نیست.»

وی افزود: «۲ قطبی‌سازی به ضرر روند رای گیری است من به دنبال ۲ قطبی‌سازی نیستم، بلکه به دنبال فرستادن مردم پای صندوق رای هستم، رفتن مردم پای صندوق رای، قدرت مردم را افزایش می‌دهد، تا بتوانند در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کنند و کسی جرات نکند ایران را تحریم کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy