Sunday, Jun 23, 2024

صفحه نخست » ادعاهای جنجالی تازه مصطفی پورمحمدی درباره نقش او در کشتار ۶۷

pm.gifمصطفی پورمحمدی، یکی از شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ایران، در مصاحبه‌ای با یک برنامه اینترنتی، گفته که در اعدام‌های دهه شصت تندروی می‌شد و در آن زمان، از او دعوت شده بود تا اوضاع را کنترل کند.

آقای پورمحمدی یکی از اعضای هیئت رسیدگی به پرونده زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷، موسوم به «هیئت مرگ» بود که دستور اعدام هزاران زندانی سیاسی را صادر کرد.

:::

مصطفی پورمحمدی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با میلاد دخانچی، درباره اعدام‌های سال ۶۷ توضیحاتی داد. آقای پورمحمدی به عنوان یکی از اعضای هیئت متصدی اعدام‌های تابستان سال ۱۳۶۷ شناخته می‌شود.

مصطفی پورمحمدی در مصاحبه‌ای که درباره نامزدی‌اش در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران بود، به کارنامه امنیتی خود و نقشش در اعدام‌های سال ۱۳۶۷ پرداخت و گفت اعدام‌های ۶۷ «پروژه جمهوری اسلامی» بود. او که در برنامه اینترنتی جیوه شرکت کرده بود، گفت: «می‌دانید من چقدر عفو کردم، چقدر با زندانی‌ها صحبت کردم که برگردید. هم خودم. هم تیم‌هایی به زندان فرستادیم. هم در دانشگاه و مدارس که می‌دانستیم از آنجا جذب می‌شدند.» مصطفی پورمحمدی درباره اینکه نام او «در فضای مجازی او با اعدام گره خورده است» گفت «من چه کار کنم، من قاضی بودم یک مقطعی. یا باید محاکمه می‌کردم یا باید کیفرخواست می‌نوشتم. یک عده جریمه می‌شدند. یک عده زندان می‌گرفتند. یک عده اعدام می‌گرفتند. مثل پزشک که نامش با جراحی گره می‌خورد.» حسینعلی منتظری که در آن زمان قائم مقام رهبر ایران بود، در جلسه‌ای با حضور اعضای «هیئت مرگ» از جمله آقای پورمحمدی، هشدار داده بود: «بزرگترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده و تاریخ ما را محکوم می کند به دست شما انجام شده و [نام] شما را در آینده جزو جنایتکاران در تاریخ می‌نویسند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy