Wednesday, Jun 26, 2024

صفحه نخست » جدال لفظی نزدیکان جلیلی و قالیباف درباره انصراف به نفع دیگری

jq.jpgرادیو فردا - با نزدیک شدن به ساعات پایانی تبلیغات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران٬ جدال لفظی نزدیکان سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف، دو نامزد اصولگرایان، درباره کنار کشیدن احتمالی یکی از آنها به نفع دیگری در رسانه‌های بالا گرفته است.

در حالی که گزارش‌هایی در خصوص تماس‌هایی با سعید جلیلی برای کناره‌گیری به نفع محمدباقر قالیباف منتشر شده است، چند تن از نزدیکان آقای جلیلی تاکید کردند که او تا به آخر در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه باقی خواهد ماند.

در همین حال، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری شامگاه سه‌شنبه با انتشار ویدئویی گزارش‌ها در خصوص انصراف خود در انتخابات روز جمعه را رد کرد.

رئیس مجلس در پاسخ به پرسشی در خصوص شایعات ۴۸ ساعت گذشته مبنی بر انصراف او در انتخابات گفت : «این طبیعتا شایعه است. همیشه از این بحث وجود دارد. خیر [این راه را] دنبال می‌کنم و یک وظیفه ملی است.»

او اضافه کرد: «وظیفه ماست که در میدان آمده‌ایم و در مناظره‌ها گفتم که باید بتوانیم یک تحول اقتصادی جدی داشته باشیم.»

محمد باقر قالیباف تصریح کرد: «اگر جدی نبودم، رئیس مجلس بودم و می‌توانستم همانجا باشم.»

به نظر می‌رسد این اظهارات آقای قالیباف واکنش به اظهارات اطرافیان سعید جلیلی باشد که مدعی‌اند او در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

در همین زمینه حمید رسایی، نماینده اصولگرای دور جدید مجلس، علی‌اکبر رائفی‌پور، از چهره‌های اصولگرا، و امیرحسین ثابتی، نماینده‌ سعید جلیلی در یک برنامه تبلیغاتی تلویزیونی، روز سه‌شنبه همزمان با استناد به یک نظرسنجی صدا و سیمای جمهوری اسلامی مدعی شدهند که سعید جلیلی هم‌اکنون با ۳۰ درصد آرا پیشتاز است و محمدباقر قالیباف با ۱۸ درصد آرا سوم خواهد شد.

آنها پیشنهاد کرده‌اند که محمد باقر قالیباف به نفع سعید جلیلی کنار برود.

علی اکبر رائقی پور نوشته است: «هر گونه تحلیلی مبنی بر نبود جلیلی در ادامه انتخابات ابتر، خام و ناشی از عدم شناخت صحیح شخصیت اوست.»

امیرحسین ثابتی با انتشار یک پیام بر عدم انصراف سعید جلیلی از انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

او در کانال تلگرامی خود نوشت: «با توجه به صدرنشینی دکتر جلیلی در نظرسنجی‌های مختلف، او تا آخر در صحنه باقی خواهد ماند.»

حمید رسایی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «زمینه خوبی برای اجماع روی سعید جلیلی فراهم شده. همه منتظر اعلام نظر آقای قالیباف‌اند تا کار درمشهد تمام شود.»

حساب کاربری منتسب به «سعید جلیلی» در شبکه اجتماعی ایکس، پس از پایان آخرین مناظره‌ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در روز سه‌شنبه، با انتشار پیام کوتاهی نوشت: «مصمم ایستاده‌ام.»

در همین حال، امین صادقی از چهره های نزدیک به قالیباف، نیز نوشته است که امیرحسین ثابتی و حمید رسائی «مانع انصراف جلیلی به نفع قالیباف هستند. اگر وحدت صورت نگیرد شکست جبهه انقلاب را به پای این دو نفر بنویسید.»

وبسایت انتخاب نیز به نقل از یکی از نزدیکان محمد باقر قالیباف نوشته است: «جلیلی فردا در مشهد انصراف خود را به نفع قالیباف اعلام خواهد کرد.»

سعید جلیلی روز چهارشنبه در ادامه برنامه تبلیغاتی خود به مشهد می‌رود. محمد باقر قالیباف نیز ابتدا به تبریز رفت و سپس شامگاه سه‌شنبه راهی اهواز شد و در یک تجمع تبلیغاتی شرکت کرد.

سعید جلیلی و علیرضا زاکانی که از چهره‌های تندرو جریان اصولگرا هستند، در دوره گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰به نفع ابراهیم رئیسی از انتخابات انصراف دادند.

محمدباقر قالیباف نیز در انتخابات سال ۱۳۹۶ به نفع آقای رئیسی کنار رفته بود.

رسانه‌ها در ایران، از علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عنوان نامزدهای پوششی اصولگرایان یاد می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy