Sunday, Jun 30, 2024

صفحه نخست » واکنش تند وزیر خارجه اسرائیل به تهدید جمهوری اسلامی

isr.jpgایران وایر - اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به تهدید جمهوری اسلامی مبنی بر احتمال وقوع «جنگ ویرانگر» در صورت حمله اسرائیل به لبنان، گفت که چنین پیامی خود جمهوری اسلامی را شایسته نابودی می‌کند.

کاتز در متنی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت «رژیمی که تهدید به نابودی می‌کند، مستحق نابودی است.»

او همچنین افزود که اگر حزب‌الله لبنان، مورد حمایت جمهوری اسلامی، حملات به سمت اسرائیل را متوقف نکرده و از مرز لبنان با این کشور دور نشود، اسرائیل با تمام قدرت علیه آن اقدام می‌کند.

katz.jpgاین هشدار وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به متن نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل در شبکه ایکس صورت می‌گیرد که در آن تهدید کرد در صورت وقوع حمله «تمام‌عیار نظامی» علیه لبنان، «جنگی ویرانگر» شکل خواهد گرفت و «همه گزینه‌ها از جمله مشارکت کامل کلیه جبهه‌های مقاوت روی میز است.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

از زمان آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل، حزب‌الله لبنان نیز حملاتی را به اسرائیل انجام داده است. ارتش اسرائیل هم در پاسخ مواضع حزب‌الله را مورد حمله قرار می‌دهد.

با این حال، مقام‌های اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت، نخست‌وزیر و وزیر دفاع، گفته‌اند که راه حل دیپلماتیک را برای حل این مشکل ترجیح می‌دهند.

جمهوری اسلامی که اکنون به درگیر کردن گسترده نیروهای نیابتی خود علیه اسرائیل تهدید کرده، در ۲۵ فروردین‌ماه حمله‌ای مستقیم با صدها موشک و پهپاد را به اسرائیل انجام داد که سطح تنش میان دو کشور را برای نخستین‌بار به رویارویی مستقیم نظامی افزایش داد.

در روزهای اخیر فرماندهان سپاه پاسداران مجددا درباره این حمله موسوم به «وعده صادق» سخنرانی کرده‌اند.

هم‌زمان با ادامه تنش‌ها میان دو کشور، اکسیوس پنجم تیرماه گزارش داد که اسرائیل و آمریکا برای برگزاری مجدد نشست مشترک درباره ایران در ماه ژوئیه توافق کرده‌اند. اکسیوس اشاره کرد که مقام‌های اسرائیل به طور فزاینده‌ای نگران تحولات برنامه اتمی جمهوری اسلامی هستند.

گروه مشورتی استراتژیک آمریکا و اسرائیل که در سال ۲۰۰۹ میلادی در دوران دولت باراک اوباما تشکیل شد، یک انجمن کلیدی برای گفت‌وگوهای آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

مشاوران امنیت ملی ایالات متحده و اسرائیل این گروه را رهبری می‌کنند و نمایندگانی از شورای امنیت ملی، وزارت امور خارجه و آژانس‌های اطلاعاتی هر دو کشور در آن حضور دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy