Sunday, Jul 21, 2024

صفحه نخست » جو بایدن از رقابت های ریاست جمهوری کناره گرفت

biden2.jpgجو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در اکانت شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که برای انتخابات مجدد درماه نوامبر نامزد نخواهد شد. او گفته است که «این به نفع حزب من و کشوراست.»

اقای بایدن در بیانیه‌ای گفت که تا پایان دوره ریاست جمهوری خود به انجام وظایفش به عنوان رئیس جمهور ادامه خواهد داد.

در خواست‌های فزاینده ای از سوی دیگر اعضای حزب دموکرات برای کناره گیری او از نامزدی مجدد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در روزهای اخیر مطرح شده بود.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، از جو بایدن، خواست تا از ریاست‌جمهوری استعفا دهد. او در اعلامیه خود نوشت: اگر بایدن از نظر سلامت برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری مناسب نباشد، شایسته رئیس‌جمهور بودن هم نیست:

ترامپ: بایدن به عنوان بدترین رییس‌جمهوری آمریکا به یاد‌ خواهد ماند

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در واکنش به کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها گفت او «با اختلاف بدترین رییس‌جمهور تاریخ کشور ما» بوده است.

ترامپ در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه خبری سی‌ان‌ان به احتمال نامزدی کامالا هریس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا به عنوان گزینه حزب دموکرات‌ در انتخابات آتی اشاره کرد و افزود شکست دادن او از شکست دادن بایدن آسان‌تر خواهد بود.

بایدن از نامزدی کامالا هریس «حمایت کامل» کرد

جو بایدن که روز یکشنبه تصمیم خود به کناره‌گیری از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد، در بیانیه اولیه از گزینه جانشین خود صحبت نکرد، اما دقایقی بعد در پستی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) گفت که «حمایت کامل» خود را از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام می‌کند تا نامزد جانشین او در انتخابات امسال باشد.

واکنش ایلان ماسک به انصراف بایدن: مترسک پیر را کنار گذاشتند تا مترسک جدید بیاورند

ایلان ماسک به کناره‌گیری جو بایدن از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و در شبكه اجتماعى ايكس نوشت: «قدرت‌های واقعی که پشت صحنه‌اند، مترسک پیر را کنار می‌گذارند تا مترسک جدید بیاورند و بدین ترتیب امکان بیشتری برای فریب دادن مردم داشته باشند. آن‌ها از ترامپ می‌ترسند چون او عروسک خیمه‌شب‌بازی نیست.»

:::



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy