Thursday, Jul 4, 2024

صفحه نخست » روند تروریستی خواندن سپاه در اتحادیه اروپا به جریان افتاد

4-5.jpgدویچه وله - وزارت امور خارجه آلمان با حمایت چند کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا، درخواست رسمی در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، ارائه کرده که هدف از آن قرار دادن سپاه پاسداران بدلیل فعالیت‌های ترویستی در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا است.

فهرست تروریستی اتحادیه اروپا در عکس‌العمل به ترورهای یازده سپتامبر ۲۰۰۱ ایجاد شده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا: بحث در شورا "درونی و محرمانه" است

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در نشست شورای روابط بین‌المللی اتحادیه اروپا که در روز ۲۴ ژوئن در لوکزامبورگ برگزار شد، همتایان خود را در جریان راه افتادن این پرونده و درخواست قرار داد.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به سئوالی در این زمینه اعلام کرد که "بحث در شورا درونی و محرمانه بوده و به همین دلیل امکان اطلاع رسانی وجود ندارد.»

به گزارش روزنامه زود‌دویچه تسایتونگ، مشاوران قضایی شورای روابط بین‌المللی اتحادیه اروپا، در درخواست آلمان موارد و مستداتی را مشاهده کرده‌اند که شروط حقوقی و قانونی بسیار بالای این اتحادیه را برآورد می‌کند.

۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا با اقدامات تنبیهی احتمالی موافقت کنند. هنوز معلوم نیست که در بروکسل به چنین توافقی می‌توان دست یافت یا خیر.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

دولت آلمان این ابتکار عمل جدید را بر أساس حکم دادگاه عالی منطقه‌ای در دوسلدورف تنظیم کرده است. بر اساس این حکم دادگاه یک ایرانی - آلمان به نام بابک ج. در دسامبر سال ۲۰۲۳ به اتهام اقدام به آتش‌سوزی به دو سال و ۹ ماه زندان محکوم شد. او در نوامبر سال ۲۰۲۲ سعی کرده بود که یک کوکتل مولوتف را به سوی یک کنیسه در بوخوم پرتاب کند، اما از ترس شناسایی و کشف شدن آن را به مدرسه‌ای در همسایگی کنیسه پرتاب کرده بود.


دادگاه بدون ذکر جزئیات بیشتر اعلام کرد که مقامات دولتی جمهوری اسلامی در پشت این حمله بوده‌اند. گفته می‌شود او دستور حمله را از رامین یکتاپرست آلمانی-ایرانی دریافت کرده است که در ماه آوریل در تهران در شرایطی که هنوز مشخص نیست کشته شد.

یکتاپرست قبلاً به باندهای راک "هلز آنجلز" و "باندیدوس" در آلمان تعلق داشت و در سال ۲۰۲۱ در حالی که در آلمان با حکم بازداشت به اتهام قتل تحت تعقیب بود به ایران گریخت.

در حکم سومین شعبه جنایی دیوان دادگستری فدرال به تاریخ ۱۳ ژوئن سال ۲۰۲۳، رامین یکتاپرست به عنوان عضوی از یک گروه توصیف شده که برای انجام حملات به کنیسه‌ها و دیگر موسسه‌های یهودی در آلمان "در یک تیم عملیاتی با همکاری نیروی سپاه قدس" وظیفه هماهنگی را برعهده داشته است.

در حکم این شعبه قضایی به "اطلاعات منابع دولتی" اشاره شده که معمولا در مورد اطلاعاتی گفته می‌شود که از سوی سازمان امنیتی "حفاظت از قانون اساسی" داده می‌شوند. در حکم همچنین اعلام شده که "اطلاعات واصله با تحقیقات بیشتر و از جمله اظهارات بابک ج. بعنوان شاهد تایید شده‌اند".

طبق قوانین اروپا، فهرست‌بندی تروریستی یک فرد یا نهاد مستلزم تحقیقات در مورد فعالیت‌های تروریستی یا حکم قضایی در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. به گفته وکلای اتحادیه اروپا، تا پیش از این چنین رسیدگی یا قضاوتی در مورد سپاه پاسداران ایران انجام نشده بود.

به گزارش زود دویچه تسایتونگ تحقیقات و حکم قضایی صادر شده در آلمان اکنون زمینه را برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تحریم‌ها به دلیل انجام عملیات تروریستی فراهم کرده است.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy