Saturday, Jul 6, 2024

صفحه نخست » مسعود پزشکیان پیروز انتخابات اعلام شد، متن تبریک جلیلی

finalresults.jpgستاد انتخابات پزشکیان را با ۵۳.۶ درصد آرا به‌عنوان رییس دولت در جمهوری اسلامی معرفی کرد

طبق آمار نهایی وزارت کشور، از مجموع بیش از ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار رای شمرده شده، پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار رای (معادل ۵۳.۶ درصد) کسب کرد و جلیلی با ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار رای (معادل ۴۴.۳ درصد) در رتبه دوم قرار گرفت.

رسانه‌های داخل ایران این آمار را آمار نهایی خواندند. به این ترتیب، مسعود پزشکیان، به عنوان جانشین ابراهیم رئیسی معرفی شده است.

وزارت کشور گفت ۳۰ میلیون و ۵۷۳ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که این آمار نشانگر مشارکت ۴۹.۸ درصدی است.

تصاویری از شادی خیابانی هواداران مسعود #پزشکیان در شهرهای مختلف ایران منتشر شده است که آنها را پیش از اعلام نتیجه نهایی در حال پایکوبی در تهران، تبریز، کرمانشاه، ارومیه، اصفهان، ایلام،‌کوهدشت و چند شهر دیگر نشان می‌دهد:

علی افشاری، فعال و تحلیلگر سیاسی: آمار میزان مشارکت در دور دوم انتخابات از سوی وزارت کشور (۴۹.۸ درصد) با آمار واقعی همخوانی ندارد و مطمئنا به این اعداد اضافه شده؛ زیرا نه با مشاهدات میدانی تطابق دارد و نه با الگوی توزیع آرا:

گفت‌وگو با فاطمه حقیقت‌جو، نماینده پیشین مجلس ایران و تحلیلگر سیاسی از بوستون آمریکا که در هیچ یک از دو دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکرده است:

پخش زنده تلویزیون ایران اینترنشنال:

:::

اولین واکنش حامیان پزشکیان به نتایج انتخابات

بی بی سی - معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در دولت‌های حسن روحانی و محمد خاتمی و محمدعلی ابطحی، معاون سابق دولت خاتمی جزو اولین شخصیت‌های سیاسی هستند که به پیروزی مسعود پزشکیان واکنش نشان داده‌اند.

خانم ابتکار در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس با نوشتن آیه‌ای از قرآن، ترجمه فارسی آن را نوشت: «این روزی است که صادقان از راستی خود بهره‌مند می‌شوند» و ادامه داده است: «انشالله مبارک است این پیروزی بزرگ برای مردم ایران».

آقای ابطحی هم در حسابش به سعید جلیلی و هوادارانش تبریک گفته و نوشته: «رأی سیزده ونیم میلیونی را نمی‌شود نادیده گرفت. امید که به کمک رییس جمهور بیایند.»

او همچنین گفته: «به همه تحریم کنندگان با هرانگیزه‌ای هم احترام میگذاریم که به فهم ونظرشان عمل کردند.»

او در یک پست دیگر در ایکس نوشت: «اصل انتخاب پزشکیان در فضای سیاسی داخل و خارج اتفاق مثبت بزرگی برای ایران ومردم آن بود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy