Thursday, Jul 11, 2024

صفحه نخست » نامه سرگشاده عبدالله ناصری به مسعود پزشکیان

nameh.jpgآنانی که بی‌گناهان را اعدام می‌کنند از اعدام آرزوی شما باکی ندارند

عبدالله ناصری، استاد تاریخ و مدیرعامل اسبق خبرگزاری دولت (ایرنا)، در متنی خطاب به مسعود پزشکیان، با اشاره به اخراج دختر میرحسین موسوی از دانشگاهف نوشت: «از یاد نبرید آنانی که به سهولت، بی‌گناهان را اعدام می‌کنند از اعدام آرزوی شما باکی نخواهند داشت.»

***

عبدالله ناصری طاهری

رئیس منتخب جمهوری اسلامی
جناب دکتر مسعود پزشکیان
با سلام و عرض ارادت

هم‌دانشگاهی قدیمی و دوست عزیز ضمن تأکید صریح و مجدد بر رأی ندادنم به سبب ابتذال مطلق حکومت دینی و ضرورت گذار به جمهوری سکولار، نمی‌توانم خوشنودی خود را از باخت رقیب بی‌تمدن و با ذهن زنگ‌زده که بی‌تردید برآیند دو مدرسهٔ "انجمن حجتیه" و "پایداریسم مصباحی" و بسی خوفناک است پنهان کنم.

بنده که به آشنایی با شما از قبل از پیروزی انقلاب مفتخرم دعاگوی توفیق نسبی جنابعالی هستم و آرزو می‌کنم از دلشکستگی اکثر مردم ستمدیدهٔ ایران کم یا بیش جلوگیری کنید.
البته شاهد هستم که از صبح پیروزی شما، هستهٔ اصلی حکومت از طریق دولت موازی با شما چه می‌کند. تجربهٔ دولت اصلاحات را من و شما داریم که اگر یک گام عقب می‌رفتیم، چند قدم پیش می‌آمدند. باز همان است و بلکه بدتر؛ "رویای شیرین ، نخرامد به شبت می‌سوزی از وقاحت باطنشان"

جناب پزشکیان!
از یک سو دستور توقف هر عزل و نصب را می‌دهید و از سویی دگر دختر رهبر "جنبش سبز" (دکتر زهرا موسوی) را به رغم شایسته‌گی علمی، از دانشگاه الزهرا اخراج می‌کنند. اجازه ندهید قبل از آغاز کار رسمی‌تان، رأی‌دهندگان به شما مأیوس شوند. اجازه ندهید با تکرار سخن پوچ "تداوم راه (بیراهه) رئیسی" دل شما را خالی کنند.

همه مدیران ارشد دولتها در ۳۵ سال ماضی تجربه دارند که در برابر مطالبات رهبر، باید هشیار و قادر بود. شما را به استقامت آقای خاتمی در موضوع عزل وزیر وقت اطلاعات به هنگام "قتلهای زنجیره ای" ارجاع می‌دهم.

شما را به دعوا فرا نمی‌خوانم، بلکه به عنوان یک معلم آسیب‌دیدهٔ دانشگاه، نگران وزیران علوم، فرهنگ، و آموزش و پرورش که اکنون در دست "جاهل مقدسان" مورد تأیید رهبری می‌گردد هستم.

این حقیر کم و بیش از سیاستگذاری‌های اولیه شما آگاه و خشنود است و برای تحقق آنها لحظه‌شماری می‌کند و برایتان آرزوی توفیق دارد. ولی از یاد نبرید آنانی که به سهولت، بی‌گناهان را اعدام می‌کنند از اعدام آرزوی شما باکی نخواهند داشت. در فرجام، برای جنابعالی موفقیت آرزو می‌کنم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy