Monday, Jul 15, 2024

صفحه نخست » نخستین مصاحبه دونالد ترامپ در مورد روز سوء قصد

trump.jpgیورونیوز - دونالد ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با نشریه نیویورک پست، ضمن بازگویی تجربه دلخراشش از مورد سوءقصد واقع شدن در جریان تیراندازی در گردهمایی مبارزات انتخابی در پنسیلوانیا، گفت که او الان «قرار بود مرده» باشد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این مصاحبه که در هواپیمای شخصی‌اش در مسیر میلواکی برای شرکت در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه صورت می‌گرفت، از «تجربه فوق سورئال» خود گفت که اوضاع داشت در مسیری قرار می‌گرفت که تقریباً به زندگی او تا حالا پایان داده بود.

ترامپ با بانداژ بزرگ و گشاد سفیدی که گوش راست او را پوشانده بود، گفت: «دکتر بیمارستان گفت که هرگز چنین چیزی را ندیده و آن را یک معجزه خواند.»

هیات همراه ترامپ اصرار داشتند که هیچ عکسی از او در این مصاحبه گرفته نشود.

چه شد که ترامپ سرش را برگردادند؟

ترامپ گفت: «ممکن بود الان دیگر اینجا نباشم، قرار بود مرده باشم. قرار بود مرده باشم.» او اشاره کرد که اگر برای خواندن نموداری در مورد مهاجران غیرقانونی، سر خود را کمی به سمت راست نمی‌چرخاند، حتما کشته می‌شد.

این گونه بود که یک تیراندازی مرگبار، صرفا به خراشیدگی گوش او ختم شد و کمی خون روی پیشانی و گونه‌ او پاشید.

ترامپ گفت وقتی که ماموران سرویس مخفی سعی داشتند او را از صحنه خارج کنند، او همچنان می‌خواسته با حامیانش صحبت کند، اما ماموران به او گفتند که اوضاع امن نیست و باید او را به بیمارستان برسانند.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

او از اینکه ماموران به محض شروع تیراندازی همچون «بازیکنان دفاع پشت خط در فوتبال آمریکایی» خودشان را به سمت او پرت کردند متحیر بود و دکمه‌های پیراهن سفیدش را باز کرد تا کبودی بزرگ روی ساعد راستش را ببیند.

ماجرای در آمدن کفش ترامپ از پایش چه بود؟

ترامپ در مورد حرف و حدیث‌های مطرح شده در مورد کفش‌هایش هم صحبت کرد. در تصاویری که از لحظه حادثه گرفته شده، دیده می‌شود که ماموران تنومند امنیتی سعی می‌کردند ترامپ را فورا از صحنه خارج کنند. در همین حین شنیده می‌شود که ترامپ می‌گوید: «صبر کن، می‌خواهم کفش‌هایم را بیاورم.»

ترامپ در این مصاحبه توضیح داد: «ماموران آنقدر محکم به من ضربه زدند که کفش‌هایم از پایم در آمد و ناگفته نماند که تازه کفش‌هایم تنگ هم بود.»

او از پرسنل سرویس مخفی آمریکا به دلیل اقدامات قهرمانانه‌شان تمجید کرد و از تک تیراندازها به دلیل شلیک به عامل سوءقصد روی پشت بامی در فاصله حدود ۱۲۰ متری از صحنه‌ای که ترامپ در آن صحبت می‌کرد، تمجید کرد.

رئیس جمهور سابق در حالی که با دست به بینی خود اشاره می‌کرد، گفت: «آنها او را با یک گلوله درست بین چشمانش از پا در آوردند.»

او افزود: «آنها کار فوق العاده‌ای انجام دادند. این برای همه ما سورئال و ورای تصور است.»

«کار خدا بود»

ترامپ در این مصاحبه به عکس‌های باورنکردنی از صحن تیراندازی نیز گریزی زد. مخصوصا لحظه‌ای که ماموران سعی می‌کردند او را از صحنه خارج و وارد یک خودروی زرهی کنند. در همان لحظه ترامپ مشتش را بلند کرده و سه بار می‌گوید «بجنگید.»

ترامپ گفت: «بسیاری از مردم می‌گویند این نمادین‌ترین عکسی است که تا به حال دیده‌اند. درست هم می‌گویند،‌ هر چند من نمردم. حال آنکه معمولاً برای داشتن یک تصویر نمادین، طرف باید مرده باشد.»

ترامپ در ادامه افزود که پزشک بیمارستان محلی به او گفت که هرگز ندیده کسی از اصابت تیر یک اسلحه اِی‌آر-۱۵ جان سالم به در ببرد.

او گفت: «از شانسم بود یا اینکه کار خدا بود، بهرحال بسیاری از مردم می‌گویند کار خدا بوده که من هنوز اینجا هستم.»

یک نفر در این تجمع مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد و دو نفر مجروح شدند. ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا فکری برای شرکت در مراسم تشییع جنازه کوری کامپراتوره، آتش نشانی که برای محافظت از خانواده‌اش در برابر تیراندازی قاتل جان خود را از دست داد یا خیر، گفت: «بله.»

سپس رو به دستیارانی که پشت سرش ایستاده بودند، گفت: «شماره‌ها را بگیرید، می‌خواهم بروم بیمارستان و با همه خانواده‌ها تماس بگیرم.»

ترامپ همچنین از جمعیت حاضر در این راهپیمایی که ۵۵ هزار نفر بودند هم به دلیل حفظ آرامش، تمجید کرد.

او گفت:‌«بسیاری از مکان‌ها، مخصوصاً بازی‌های فوتبال، تا صدای شلیک می‌آید، همه [سراسیمه] می‌دوند. آن روز شلیک‌های زیادی شنیده شد ولی آنها در سر جای خود ماندند.»

وی افزود: «من آنها را دوست دارم. آنها افراد بزرگی هستند.»

مسیر مبارزاتی ترامپ عوض می‌شود

ترامپ گفت که رویارویی با مرگ باعث شده تا نظرش را در مورد سخنرانی روز پنجشنبه برای پذیرش نامزدی حزبش برای سومین بار متوالی، تغییر دهد.

او گفت: «خودم را برای یک سخنرانی بسیار سخت درباره دولت فاسد و وحشتناک [بایدن] آماده کرده بودم، اما حالا آن را دور انداختم.»

او گفت که سخنرانی جدیدی در دست تهیه دارد چرا که به گفته خودش «می‌خواهد تلاش کند تا کشور را متحد کند.» وی اضافه کرد: «اما نمی دانم ممکن است یا نه. مردم خیلی دچار دو دستگی شده‌اند.»

او در توضیح سخنان خود گفت که تفاوت‌های نگرش به نخوه سیاست‌گذاری‌ها عامل این شکاف است؛ کما اینکه «برخی از مردم خواهان مرزهای باز هستند، برخی نه. برخی می‌خواهند مردان بتوانند در تیم های ورزشی زنان بازی کنند و برخی دیگر نمی‌خواهند.»

او گفت که قدردان تماس پرزیدنت بایدن است و آن را تماسی «خوب» توصیف کرد و گفت که بایدن «خیلی مهربانانه» بود.

او بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که از این به بعد کارزار انتخاباتی آن‌ها می‌تواند متمدنانه‌‌تر باشد.

او همچنین گفت که «شنیده‌ایم» بایدن می‌خواهد به وزارت دادگستری دستور ‌دهد تا دو پروند پیگرد قضایی ترامپ را کنار بگذارد. هر چند که تا کنون، هیچ نشانه علنی از این بابت وجود ندارد.

این مصاحبه بیش از ۳۰ دقیقه به طول انجامید و زمانی که هواپیما در میلواکی روی باند فرود آمد، به پایان رسید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy