Tuesday, Jul 16, 2024

صفحه نخست » توقیف پاسپورت و موبایل لیلی رشیدی در فرودگاه

rashidi.jpgایران وایر - احترام برومند، مادر لیلی رشیدی، بازیگر سینمای ایران روز دوشنبه ۲۵ تیر از ضبط پاسپورت و وسایل الکترونیکی دخترش در فرودگاه توسط ماموران امنیتی خبر داد.

خانم برومند در متنی که در اینستاگرام خود به مناسبت سالروز تولد همسرش، داوود رشیدی منتشر کرده درباره وضعیت دخترش نیز نوشت که وی ناچار به «انزوا» شده است.

مادر لیلی رشیدی نوشت که پاسپورت، موبایل و لپ‌تاپ دخترش صبح امروز در فرودگاه ضبط شده است و ماموران امنیتی اقدام به تفتیش وسایل و چمدان‌های این بازیگر سینما نیز کرده‌اند.

او توضیح داده که لیلی رشیدی برای دیدار برادر و پسر برادرش به سفر رفته بود و در بازگشت به ایران با چنین برخوردی مواجه شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

احترام برومند در ادامه متن خود نوشته است: «کاش ، دزدان و غارتگران اینطور رصد شوند ، کاش همه دشمنان ما به خطرناکی لیلی و امثال او باشند.»

وی همچنین با لحنی کنایه‌آمیز به صحبت‌های اخیر وزیر ارشاد دولت سیزدهم اشاره کرده و گفته است: «ممنون از آقای وزیر ارشادمان که در سخنان یکی دو روز قبلشان ، تاکید کردند که چقدر پای هنرمندان ایستاده اند ، و هزینه داده اند ، ممنونیم از ایشان»

اشاره خانم برومند به اظهارات محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم است که در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان مدعی شده بود برای رفع ممنوعیت فعالیت تعدادی از هنرمندان اقدام کرده است.

لیلی رشیدی، در دی ماه سال ۱۴۰۱ ضمن انتشار عکس بدون حجاب اجباری خود در صفحه اینستاگرامش نوشت :«من حرف خودم را خواهم زد.» او همچنین در پستی اینستاگرامی از هشتگ‌های «زن، زندگی، آزادی» و «ترانه علیدوستی» استفاده کرده بود.

ضبط گذرنامه لیلی رشیدی آخرین مورد از برخورد با هنرمندان است که حدود دو سال بعد از آغاز اعتراض‌ها در پی جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد پلیس علنی شده است.

باران کوثری، ویشکا آسایش، ترانه علیدوستی، کتایون ریاحی، پانته‌آ بهرام، فاطمه معتمد آریا، گلاب آدینه، افسانه بایگان، هنگامه قاضیانی، پگاه آهنگرانی، مریم بوبانی و شقایق دهقان از جمله هنرمدان سینمای ایران هستند که به دلیل حمایت از اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» و برداشتن حجاب اجباری تحت فشار و پیگرد دستگاه قضایی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy