Saturday, Jul 20, 2024

صفحه نخست » کوبا دارد "می‌میرد"

cuba.jpgجمعیت کوبا طی سه سال گذشته ده درصد کاهش یافته است

دویچه وله - بر اساس گزارش سازمان ملی آمار و اطلاعات کوبا (ONEI)، جمعیت این کشور نسبت به سه سال گذشته ده درصد کاهش یافته است. این سازمان "مهاجرت گسترده" را دلیل کاهش جمعیت کوبا اعلام کرد.

گفته می‌شود که از سال ۲۰۲۱ یک میلیون نفر کوبا را ترک کرده‌اند. اکثر مهاجران به سوی آمریکا می‌روند. علاوه بر این، "تراز زاد و ولد" نیز در این کشور منفی است به طوری که در پایان سال ۲۰۲۳، جمعیت کوبا تنها کمی بیش از ده میلیون نفر بود.

پارلمان کوبا روز جمعه ۱۹ ژوئيه (۲۹ تیرماه) قانون جدید "مهاجرت" را تصویب کرد. این قانون تصریح می‌کند که اگر کوبایی‌ها بیش از دو سال متوالی در خارج از کشور بمانند، "حقوق شهروندی" و "حق مالکیت" خود را از دست نخواهند داد ولی ورود یا خروج آنها از کشور می‌تواند به دلایلی از جمله "حفظ منافع عمومی" ممنوع شود.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

کوبا با یک بحران اقتصادی شدید مواجه است. مواد غذایی، دارو و سوخت در این کشور کمیاب و "نرخ تورم" بسیار بالاست. صنعت گردشگری کوبا پس از کرونا هنوز بهبود نیافته و به همه این موارد "سرکوب‌ها از سوی حکومت کمونیستی" نیز اضافه شده است. فعالان حقوق بشر تا کنون بیش از هزار و ۱۰۰ زندانی سیاسی را در این کشور شناسایی کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy