Saturday, Jul 20, 2024

صفحه نخست » دلیل غیرمنتظره محروم شدن کاپیتان ژیمناستیک زنان ژاپن از بازی‌های المپیک پاریس

japan.jpgیورونیوز - شوکو میاتا، کاپیتان ۱۹ ساله تیم ملی ژیمناستیک هنری زنان ژاپن به دلیل نقض قوانین انضباطی از حضور در بازی‌های المپیک پاریس محروم شد.

انجمن ژیمناستیک ژاپن ضمن تایید این خبر، دلیل کنار گذاشته شدن شوکو میاتا و محرومیت وی از بازی‌های المپیک را استعمال دخانیات اعلام کرده است.

به گفته مسئولان ژیمناستیک ژاپن، میاتا به دلیل ارتکاب این تخلف مجبور به ترک اردوی تمرینی تیم در موناکو شد و جهت اطلاع از روند تحقیقات در این خصوص روز پنج‌شنبه به ژاپن بازگشت.

گفته می‌شود که تحقیقات انجام شده در این پرونده تخلفاتی از جمله استعمال دخانیات و مصرف الکل را آشکار کرده است.

انجمن ژیمناستیک ژاپن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تیم زنان این کشور بدین ترتیب به جای پنج ورزشکار، با چهار ورزشکار در بازی‌های المپیک پاریس به رقابت خواهد پرداخت.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

تاداشی فوجیتا، رئیس این انجمن ضمن ابراز تاسف از آنچه روی داده اعلام کرد که به همراه سایر مسئولان ورزش ژیمناستیک کشورش از جمله موتومی هارادا، مربی شخصی شوکو میاتا «از صمیم قلب عذرخواهی» می‌کند.

تیم ملی ژیمناستیک زنان ژاپن امید زیادی به کسب مدال تیمی در پاریس دارد که در صورت تحقق، نخستین مدال تیمی زنان در رشته ژینماستیک هنری پس از المپیک توکیو ۱۹۶۴ نصیب این کشور خواهد شد.

انتظار می‌رفت میاتا رهبری تیمی متشکل از ورزشکاران المپیکی و نوجوان را برعهده بگیرد؛ او پس از آنکه در ماه مه برای سومین بار پیاپی در جام NHK به عنوان قهرمانی دست یافت، سهمیه حضور در پاریس را دریافت کرد.

موتومی هارادا مربی شخصی میاتا می‌گوید اگرچه رفتار شاگردش بی‌مبالاتی بوده است اما او برای ارائه بهترین عملکرد در این تورنمنت واقعا تحت فشار شدیدی قرار داشت.

او در حالی که اشک‌هایش را پاک می‌کند، می‌گوید: «میاتا این روزها بسیار تحت فشار بود؛ خواهش می‌کنم مردم این موضوع را درک کنند.»

سلامت روان ورزشکاران جوان پیش‌تر در بازی‌های المپیک توکیو نیز در پی کناره‌گیری سیمون بایلز، ورزشکار رشته ژیمناستیک هنری آمریکا از حضور در فینال مسابقات انفرادی و چند مسابقه دیگر، در کانون توجه قرار گرفته بود.

ژیمناستیک هنری یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی در بازی‌های المپیک تابستانی است که تازه‌ترین دوره آن قرار است طی ۲۷ ژوئیه تا ۵ اوت در پاریس برگزار شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy