Wednesday, Jul 24, 2024

صفحه نخست » یورش به مرکز اسلامی ایران در هامبورگ + توقیف محتوای صندوق پست این مجموعه

رادیو فردا - وزارت کشور آلمان اعلام کرد که «مرکز اسلامی هامبورگ» و نهادهای تابعه آن را به دلیل پیروی از اهداف اسلام‌گرایانه تندرو ممنوع کرده است.

deLarge.jpgاین وزارتخانه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۳ مورد از اماکن مرتبط با این سازمان صبح روز چهارشنبه، سوم مرداد، به دستور دادگاه، در هشت ایالت آلمان مورد بازرسی ده‌ها مأمور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، علاوه بر «مرکز اسلامی هامبورگ» مستقر در هامبورگ، که شامل یکی از قدیمی‌ترین مساجد آلمان با نمای فیروزه‌ای معروف است، زیرگروه‌های آن در فرانکفورت، مونیخ و برلین نیز ممنوع شدند. در نتیجه، به گفته وزارت کشور آلمان، چهار مسجد شیعیان در این کشور تعطیل خواهد شد.

رویترز می‌نویسد «مرکز اسلامی هامبورگ» در صبح روز چهارشنبه برای اظهار نظر از طریق تلفن در دسترس نبود و وب‌سایت آن برای عموم قابل دسترسی نبود.

بنابر این گزارش، شواهد به دست آمده از بازرسی قبلی از ۵۵ مکان مرتبط با این مرکز در ماه نوامبر، مبنای دستور ممنوعیت فعالیت «مرکز اسلامی هامبورگ» را تشکیل داده است.

«مرکز اسلامی هامبورگ» که این مسجد را اداره می‌کند از سوی سازمان اطلاعات آلمان به عنوان یک مرکز افراطی طبقه‌بندی شده و سازمان اطلاعات آلمان پیشتر نیز اعلام کرده بود که این مرکز اغلب «نگرش آشکارا یهودستیزانه و ضد اسرائیلی» را ترویج می‌کند.

طبق اطلاعات روزنامه آلمانی «اشپیگل»، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان روز چهارشنبه هفته گذشته تصمیم بر ممنوعیت ادامه فعالیت «مرکز اسلامی هامبورگ» گرفته بود.

این گزارش می‌نویسد که «پس از ارزیابی شواهد، سوء ظن وزارت کشور تأیید شد و مشخص شد که این مرکز ایده‌های اسلام‌گرایانه-تمامیت‌خواه در مورد حکومت، یهودستیزی و خصومت با اسرائیل را ترویج می‌کند و از سازمان تروریستی حزب‌الله که با رژیم ایران مرتبط است و در آلمان ممنوع است، حمایت می‌کند.»

بر اساس بیانیه صادرشده از سوی وزارت کشور آلمان، فعالیت‌های «مرکز اسلامی هامبورگ» مغایر با قانون اساسی آلمان است و به این دلیل، فعالیت‌های این انجمن و زیرمجموعه‌های آن، ازجمله «انجمن اسلامی بایرن» نیز ااز این پس ممنوع شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy