Wednesday, Jul 24, 2024

صفحه نخست » روسیه می بازد

putin2.jpgیدالله کریمی پور - دیروز شهردار مسکو روسیه اعلام کرد که داوطلبان شرکت در جنگ، ۲۲ هزار دلار دریافت خواهند کرد. به گونه ای که درآمد سالانه آنان به ۶۰ هزار دلار برسد. این درآمد، یعنی تقریبا 6 برابر دستمزد اسمی در این فدراتیو. با چنین درآمدی داوطلبان مسکویست و خانواده شان غرق در زندگی فرالاکچری خواهند شد. ولی دریغ از مشارکت. بیش از ٪۸۰ ارتش ولادیمیر، متشکل از مردان غیر روس تبار نواحی و مناطق محروم و فقیرند.‌ بیشتر اهالی مسکو را تکنوکرات ها، روشنفکران و مدیران و ...تشکیل داده و با استراتژی پوتین زاویه دارند.

بیش از ٪۸۵ پیروزی های این ابرقدرت پیشین در خاک اکراین، که یک استان پیشینش بود، به ۵-۶ هفته نخست باز می گردد.

جنگ برای ولادیمیر فرسایشی شده است.‌ نیروی دریایی افسانه ای روسیه در دریای سیاه، رو به انهدام است و بقایای آن نیز برای در امان ماندن، در خلیج کوچک آزف پناه گرفته اند. حتی نفتکش های روس نیز در امان نیستند. این در حالی است که امروز ۲۴ جولای، هنوز جنگ در باختر دنیپر در شکلی کاملا فرسایشی،‌ با میانگین تلفات انسانی روزانه بیش از ۱۴۰۰ تن روسی، در جریان است. درست است که اکراین بی کمک استراتژیک ناتو زنده نخواهد ماند، ولی در سوی مقابل نیز جمهوری خلق چین، جمهوری دمکراتیک خلق کره و...حامی تمام عیار پوتین بوده اند.

سرگئی سوبیانن شهردار مسکو در خواب است یا خود را به خواب زده است. کدام داوطلب مسکویی و سن پتربورگی با وجود چنین پیشنهادات سخاوتمندانه ای، به این نبرد فاشیستی با رهبری استالین ماّب پا خواهند گذاشت؟! حتی با پیشکش ۶۰ هزار دلاری باورنکردنی؟! مگر سوبیانن کور بود وقتی هر خانه ای در مسکو در عزای ناوالنی به ماتم سرایی تبدیل شد؟! پس دم زدن و پروپاگاندا در باره جنگ‌ میهنی، سر سوزنی مانع شکست تام ولادیمیر نخواهد شد.

به هر روی، از دیدگاه یدالله کریمی پور وقوع دو رخداد، در تکوین خجسته بهاران خاورمیانه و ایران پر تاثیر است: سقوط نتانیاهو و پایان جنگ غزه و شکست ولادیمیر پوتین. کمترین گمانی به خود راه ندهید، روسیه و پشتیبانانش ناگزیر طعم تلخ شکست را خواهند چشید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy