Wednesday, Jul 24, 2024

صفحه نخست » سخنان جنجالی نتانیاهو در کنگره آمریکا

netcongress.jpgنتانیاهو همجنسگرایان حامی غزه را مانند مرغ‌های حامی رستوران کی‌اف‌سی خواند

ایندیپندنت فارسی - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی برای نمایندگان آمریکایی، به تحقیقات سازمان اطلاعات آمریکا درباره احتمال حمایت مالی جمهوری اسلامی ایران از اعتراضات حامیان فلسطینیان در آمریکا اشاره کرد و این معترضان را «احمق‌های به‌درد بخور» توصیف کرد.

نتانیاهو با اشاره به نقض حقوق همجنسگرایان و زنان در ایران، به این افراد گفت: «اگر جمهوری اسلامی شما را تشویق می‌کند و از شما حمایت می‌کند یعنی شما احمق‌های به‌درد بخور آن‌ها هستید.»

نتانیاهو در ادامه با کنایه، همجنسگرایان حامی غزه را به مرغ‌های حامی رستوران زنجیره‌ای کی‌اف‌سی تشبیه کرد.

:::

نتانیاهو ایران را عامل تروریسم، کشتارها و آشوب‌ها در خاورمیانه دانست. او گفت: «شما نباید از این تعجب کنید. وقتی آن‌ها جمهوری اسلامی را تاسیس کردند، آیت‌الله خمینی عهد کرد که انقلاب اسلامی را به تمام جهان صادر کند.

اکنون از خودتان بپرسید، کدام کشور در مسیر صادر کردن اسلام افراطی از ایران به جهان است؟ جواب واضح است؛ آمریکا است. نگهبان تمدن غربی و بزرگ‌ترین قدرت جهان و به همین دلیل است که ایران آمریکا را به عنوان بزرگ‌ترین دشمن خود می‌بیند.»

نتانیاهو که در آغاز سخنرانی خود نیز جهان عرب را تحت تهدید «محور تروریسم» مرتبط با حکومت جمهوری اسلامی دانسته بود، در ادامه به نقل از یکی از منابع نزدیک به رژیم تهران گفت که جنگ با اسرائیل، ابزاری در راستای جنگ با آمریکا است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy