Wednesday, Jul 24, 2024

صفحه نخست » هشدارهای ابراهیم اصغرزاده در دیدار با پزشکیان

goftegoo.jpgامتداد - گروه خبر: ابراهیم اصغرزاده، رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات در دیدار اعضای این جبهه با مسعود پزشکیان در سخنانی گفت:

میگویند آقای پزشکیان یک اسب زین کرده تحویل گرفته. میراث دولت قبل فقط خر لنگ است آنهم با تعهد هزار و پانصدهزار میلیارد تومان اوراق قرضه و ششصد هزار میلیارد تومان کسری بودجه و ناترازی های بزرگ در تولید برق و گاز و کمبود سوخت روزانه بنزین.

بزرگترین دروغی که می گویند این است که دیدید به رغم تحریم ها، شاخص های کلان اقتصادی رشد کرده است. این دروغ است. تحریم ها نه تنها برای مردم نعمت نبوده است که تداوم آن، منزلت جهانی ايران را به رغم قدرت نظامی و قدرت منطقه‌ای اش، در معرض آسيب جدي قرار داده است. جايگاه قدرت اقتصادي ايران در جهان به شکل خطرناکی در حال کاهش و تضعيف است و در این وضعيت بحرانی، ضرورت اقدام سريع و تصمیم شجاعانه اجتناب‌ناپذير است.

پروژه امنیتی سازی ایران با ادعای به خطر افتادن امنیت و صلح جهانی توسط سیاست های نظامی ایران در منطقه مجددا کلید خورده است. آقای پزشکیان! مهم‌ترين مشکل توسعه اقتصادی ايران، سياست خارجی کشور است. بايد برای خروج از تله تحريم‌های آمريکا، تدابير فوری با رعايت شئونات و مصالح ملی و تعامل از موضع برابر اتخاذ کنید. کشور در این مقطع زمانی کشور به يک سياست خارجی خلاق و توسعه‌گرا نياز دارد تا درهای اقتصاد جهانی را به روی اقتصاد ایران بگشايد و کشور را از دام تحريم‌ و انزوا و انسدادهای فرصت سوز خارج‌ کند.

بايد با دور شدن از ذهنیت جنگ سردی و کوتاه کردن دست نهادهای غیرمسئول از دخالت و دست اندازی در سیاست خارجی به یک ديپلماسی قدرتمند بر پایه آرمانگرایی واقع بینانه بازگشت و باید بصورت عاجل و فوری به بازار جهانی بازگشت و برای بدست آوردن جایگاه و پرستیژ شایسته کشور در میان رقبای منطقه ای و جهانی افق گشایی کرد.

باید تصویر ایران نزد مخاطبان جهانی را با برسمیت شناختن منافع مشروع و مشترک با دیگران بهبود بخشید توجه کنید که ايران برای بهره بردن از مزیت نسبی خود در روابط اقتصادی با کشورهای موفق شرقی مثل چين، هند و یا روسيه، نيازمند خروج از تله تحريم آمريکا و تنش‌زدايی با غرب است.

با اتخاذ سیاست خارجی مبتکرانه مانع از امنیتی سازی مجدد ایران شوید و با سیاست همزیستی مسالمت آمیز مبتنی بر صلح و تعامل و عادی‌سازی روابط با همه از امنیت ملی و گزینه تعامل در مقابل سیاستِ فشارِ حداکثری اقتصاد ایران را نجات دهید. اگر اقدام فوری نکنید چند ماه دیگر که با اعتراضات خیابانی مواجه شویم اگر حتی شما هم نخواهید ولی دیگران به روی مردم اسلحه بگیرند، با اولین شلیک، ما و شما هم نابود خواهیم شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy