Wednesday, Aug 7, 2024

صفحه نخست » کربلا و امام حسین نسبتی با حماس و حامیان آن ندارد

nasiri.jpgمهدی نصیری

اگر این جمله ای که از آقای سینوار جانشین اسماعیل هنیه فقید نقل شده درست باشد، توضیحا عرض می کنم:

کربلا و عاشورا با قرائت چپ و مارکسیسم زده - آن گونه که شهید مطهری در نقد محتوای کتاب «حسین وارث آدم» مرحوم شریعتی نوشته است- شاید بتواند دستمایه ای تبلیغی و ایدئولوژیک برای جبهه مقاومت در منطقه و از جمله حماس باشد اما آنچه تحقیقات نشان می دهد امام حسین ع گر چه با دولت استبدادی و موروثی یزید سخت مخالف بوده اما نه انقلابی ماجراجو بوده و نه آغازگر حادثه عاشورا.

او هرگز اهل عملیات غافلگیرانه و تروریستی نظیر آنچه در ۷ اکتبر توسط حماس علیه شهروندان غیر نظامی اسراییلی اعم از مردان و زنان و کهنسالان و... رخ داد، نبوده است تا آن که بهانه ای برای جنگی ویرانگر و کشتار غیر نظامیان به دست دولت افراطی نتانیاهو بدهد.

حسین هرگز دستش به خون بی گناهان نظیر آنچه در سوریه از طرف نیروهای مقاومت ایرانی و لبنانی به طرفداری از دیکتاتور بشار اسد رخ داد، نبوده است.‌

حسین تا آخرین ساعات آغاز درگیری با یزیدیان، برای مذاکره که منجر به خون ریزی نشود، تلاش کرد در حالی که حماس همسو با جریان های افراطی داخل اسراییل، همراه با حامی مالی و تسلیحاتی و سیاسی اش ایران، پیوسته با گفتگوهای صلحی که می توانست منجر به تشکیل دولت مستقل فلسطینی شود و مانع این همه تخریب و خونریزی بی حاصل گردد، مخالفت کرده است.

البته ایدئولوژی زیدیه که حوثی های یمن و هم‌پیمان کنونی حماس حامل آن هستند و قرائتشان از عاشورا قرائت انقلابی است و تنها کسی را شایسته زعامت و رهبری می دانند که پیوسته شمشیر و خنجر به دست آماده خونریزی باشد، می تواند به کار حماس آید، همان طور که اکنون به ایدئولوژی رسمی جمهوری اسلامی در برخورد با غرب تبدیل شده و البته از اسلحه کشیدن به روی مردمش در داخل نیز ابایی ندارد.

ضمنا امام حسین به مسأله حق الناس بسیار حساس بود و شب عاشورا به یاران خود توصیه کرد که اگر کسی حق الناس و بدهی ای به گردنش هست، کربلا را ترک کند و به سراغ مدیون خود برای ادای دینش برود و تاکید فرمود شهادت نمی تواند پاک کننده بدهی و حق الناس باشد.

خب آقای سینوار خوب می داند که کمکهای بی حساب و هنگفتی که از سوی جمهوری اسلامی روانه فلسطین برای جنگ با اسراییل می شود، از جیب ملتی است که میلیون میلیون به زیر خط فقر رانده می شوند و کمترین رضایتی از این حاتم بخشی نظام انقلابی و ابرقدرت! منطقه ندارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy