Monday, Aug 12, 2024

صفحه نخست » صحبت‌های جنجالی عارف درباره زنان در سیاست

aref3.jpgعارف: جامعه ما از نظر روانی، آمادگی رهبری زنان را ندارد

ایندیپندنت فارسی - محمدرضا عارف، معاون اول مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری جمهوری اسلامی در نشست «تکریم و معارفه» معاونان امور زنان و خانواده رییس‌ جمهوری در دولت‌های سیزدهم و چهاردهم ادعا کرد که «جامعه ما از نظر روانی، آمادگی زعامت، هدایت و رهبری زنان را ندارد.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شوند که زنان در خیزش سراسری ۱۴۰۱ نقش محوری ایفا کردند و تحقق مطالبات زنان از خواسته‌های اصلی معترضان بود.

:::

کیهان لندن - محمدرضا عارف اصلاح‌طلب که معاون اول مسعود پزشکیانِ ذوب در خامنه‌ای شده، در حالی که بین سکوت دو زن نشسته، ادعا می‌کند که «جامعه» آنهم «از نظر روانی» آمادگی نقش زنان در جایگاه هدایت و رهبری را ندارد!

اول، آنکه هم از نظر روانی و هم از نظر ظرفیت‌های فکری و علمی مطلقا آمادگی چنین نقشی را برای زنان ندارد، جمهوری اسلامی و دولتمندانش هستند.

دوم، چنین ادعای گستاخانه‌ای در کشوری که زنان با چنگ و دندان از حقوق و آزادی خود در برابر فاشیسم مذهبی دفاع می‌کنند، نشانه‌ی عدم شناخت جناب «معاون اول» از جامعه و زنان ایران است.

سوم، مشروطه و پهلوی بیش از نیم قرن پیش تاج پادشاهی را برای اداره‌ی یک ملت و مملکت بر سر زنان نهادند تا جمهوری اسلامی هرگز نتواند آنها را به زیر چادر و چاقچور دوران قاجار برگرداند.

چهارم، زمامداران جمهوری اسلامی بهتر است زنان توسری‌خور خود و نهادهای رژیم را با زنان ایران که چه در کشور و چه در جهان همواره ستایش‌برانگیز بوده و هستند، قیاس نکنند!

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

پنجم، معاون اولی کسی که آمده تا دستورات خامنه‌ای را اجرا کند، نگاهی به ایران پیش از فاجعه‌ی جمهوری اسلامی و دوران پهلوی بیندازد که زنان بدون محدودیت در همه عرصه‌ها می‌درخشیدند و بعد نگاهی به رژیم خودشان بیندازد که با وجود اینهمه محدودیت باز هم زنان در هر عرصه‌ای که بتوانند می‌درخشند، تا شاید متوجه شود آنکه روان‌اش اساسا با زنان و نقش پربار آنها مشکل دارد، جمهوری اسلامی و مقاماتش هستند.

باز هم بگوییم؟



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy