Tuesday, Aug 13, 2024

صفحه نخست » ترامپ: جمهوری اسلامی به اسرائیل حمله نخواهد کرد

elonTrump.jpgگفت‌وگوی ترامپ و ماسک در اسپیس ایکس

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در گفتگویی با ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس به مجموعه‌ای از مسایل مهم و مطرح در رقابت‌ خود با کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات پرداخت. این گفتگو که در اسپیس ایکس صورت گرفت بیش از یک میلیون شنونده زنده داشت.

ترامپ با حملات شدید به حزب دموکرات، جو بایدن را بدترین رییس‌جمهوری تاریخ آمریکا خواند و در عین حال تاکید کرد که کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیش رو از او نیز «ناتوان‌تر و نالایق‌تر» است.

دفاع از سیاست سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی

ترامپ در بخشی از این گفتگو به مساله ایران هم اشاره کرد و با انتقاد از سیاست دولت جو بایدن در قبال جمهوری اسلامی گفت که در دوران ریاست جمهوری بایدن، جمهوری اسلامی به‌طور مستقیم به اسرائیل حمله کرد در حالی که در دوران ریاست جمهوری او، جمهوری اسلامی ورشکسته و ضعیف شده بود و قادر نبود به حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های نیابتی خود کمک کند. ترامپ در زمینه سرسختی خود در قبال جمهوری اسلامی در دوره ریاست‌جمهوری‌اش تاکید کرد که به چین هشدار داده بود که از ایران نفت نخرد.

بیشتر بخوانید:

حتی اگر حمله احتمالی جمهوری اسلامی به اسرائیل تلفات جانی نداشته باشد، تل‌آویو به آن پاسخی نظامی در خاک ایران خواهد داد

به گزارش رادیو ارتش اسرائیل این کشور در روزهای اخیر به آمریکا و کشورهای اروپایی پیام داده است که هرگونه حمله مستقیم ایران با حمله اسرائیل به خاک ایران پاسخ داده خواهد شد.

این گزارش بدون منبع می گوید که اورشلیم تصریح کرده است که مصمم است به ایران حمله کند حتی اگر حمله احتمالی تلفاتی در اسرائیل ایجاد نکند.

اعتقاد بر این است که هدف از این پیام کاهش فشارهای بین المللی برای جلوگیری از پاسخ اسرائیل به حمله ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy