Tuesday, Aug 20, 2024

صفحه نخست » ارتباط جمهوری اسلامی و حزب‌الله با بمب‌گذاری تل‌آویو؟

ta.jpgصدای آمریکا - سرویس امنیت داخلی اسرائیل، شین‌بت، حکومت ایران و گروه حزب‌الله تحت حمایتش در لبنان را به ارتباط با بمبگذاری نافرجام روز یکشنبه ۲۸ مرداد در تل‌آویو متهم کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، پلیس و سرویس امنیتی این کشور بر این باورند که با توجه به پیچیدگی مواد منفجره‌ای که مهاجم فلسطینی ساکن نابلس با خود حمل می‌کرده، احتمالا ارتباطاتی با مقامات حکومت ایران یا حزب‌الله داشته است.

حماس، گروه فلسطینی تحت حمایت جمهوری اسلامی، روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که انفجار روز گذشته در تل‌آویو را همراه با «جهاد اسلامی فلسطین»، دیگر گروه فلسطینی تحت حمایت حکومت ایران، انجام داده و گفت این یک «بمب‌گذاری انتحاری» بوده است.

به نوشته رسانه‌های اسرائیل، بمب‌گذار بر اثر انفجار کوله پشتی‌اش کشته شد و یک رهگذر نیز زخمی شد.

پرتز عمار، رئیس پلیس منطقه تل‌آویو عصر دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اگر تروریست وارد کنیسه شده بود، می‌توانست یک فاجعه وحشتناک را رقم بزند. این وسیله انفجاری که احتمالاً در کرانه باختری ساخته شده بود اگر در بیرون منفجر نمی‌شد، افراد زیادی را از بین می‌برد.»

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم اعلام کرد این «فلسطینی تروریست» ۸ کیلوگرم مواد منفجره را در کوله‌پشتی خود جاسازی کرده بود که پیش از رسیدن به هدف در یک منطقه شلوغ، منفجر شد و خودش را به کشتن داد و یک نفر دیگر را مجروح کرد.

وبسایت اسرائیلی «وای نت» ۲۶ مرداد گزارش داد که مقام‌های ارشد ‏سرویس‌های امنیتی این کشور به کابینه امنیتی اسرائیل گفته‌اند حزب‌الله و جمهوری اسلامی می‌توانند به جای پرتاب راکت و پهپاد، پاسخ کشته شدن فواد شکر در بیروت و اسماعیل هنیه در تهران را با هدف قرار دادن وزیران، نمایندگان مجلس، افسران ارتش، یا مقام‌های ارشد شین‌بت و موساد بدهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy