Sunday, Aug 25, 2024

صفحه نخست » هشدار نتانیاهو به خامنه‌ای و نصرالله + واکنش حزب الله

bibi.jpgحملات امروز پایان کار نیست

ایران اینترنشنال - بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در هشداری به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان گفت که حملات روز یکشنبه اسرائیل به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان پایان این دست اقدامات اسرائیل نیست.

نتانیاهو روز یکشنبه در ابتدای نشست هیات دولت اسرائیل گفت: «نصرالله در بیروت و خامنه‌ای در تهران باید بدانند که عملیات امروز گامی دیگر در جهت تغییرات شرایط در شمال اسرائیل بود، اما این پایان کار نیست.»

او تاکید کرد که حملات پیشدستانه امروز اسرائیل اولین گام را برای بازگرداندن ساکنان شمال به خانه‌هایشان بوده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت که ارتش هزاران موشک حزب‌الله را که به سمت شمال اسرائیل نشانه گرفته شده بودند، منهدم کرده است.

نتانیاهو افزود که «ما به این قاعده ساده ادامه می‌دهیم، هرکس به ما آسیب برساند، به او آسیب خواهیم رساند».

خبرگزاری رویترز تصاویری از حمله اسرائیل به منطقه زبقین در جنوب لبنان را منتشر کرده است. این تصاویر که در روز یکشنبه ۴ شهریور‌ماه، منتشر شده است، مربوط به «حمله پیشگیرانه» ارتش اسرائیل برای جلوگیری از اقدامات گروه حزب‌الله است:

:::

در واکنش به اظهارات اسرائیل مبنی بر این که حملات این کشور «بازدارنده» بوده و ارتش اسرائیل توانسته به اهداف خاصی آسیب بزند و یا آن‌ها را نابود کند، حزب الله گفت این ادعاها «بی‌اساس» است و افزود که آن‌ها «با واقعیت‌های موجود در صحنه متناقض هستند و در ادامه امروز خلاف آن ثابت خواهد شد.»

بی بی سی - حزب‌الله گفت بیش از «۳۲۰ راکت به سمت اسرائیل شلیک کرده و ۱۱ پایگاه نظامی را در شمال این کشور هدف قرار داده است.»

حزب‌الله امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای دیگر گفت این «مرحله اول» پاسخ به کشته شدن فرمانده ارشدش بود و آن را با «موفقیت» تکمیل کرده است.

کابینه امنیتی اسرائیل تشکیل جلسه داده است و ارتش اسرائیل به غیرنظامیان لبنان هشدار داده که فورا مناطق عملیاتی حزب‌الله را ترک کنند.

وزارت بهداشت لبنان گفته است در پی حملات اسرائیل به حزب‌الله، سه نفر در مناطقی در جنوب این کشور کشته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy