Monday, Aug 26, 2024

صفحه نخست » برکناری مقام دانشگاه علامه پس از اظهارات توهین‌آمیز در مورد مهسا امینی

barkenar.jpgتکمیلی:

ایران وایر - علی انتظاری، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، پس از استفاده از عبارت «نفله شدن» برای اشاره به کشته شدن «مهسا (ژینا) امینی» در برنامه‌ای تلویزیونی، از مقام خود برکنار شد. انتظاری پیش از برکناری برای استفاده از این عبارت عذرخواهی کرده بود.

این صحبت جنجال‌برانگیز علی انتظاری واکنش‌ها و انتقادات بسیاری را برانگیخت. «امجد امینی»، پدر مهسا، در واکنش به توهین انتظاری در یکی از برنامه‌های صداوسیما نوشت: «تنها می‌توانم بگویم که نفله نامیدن مهسا، دختر اهل سنت کرد، برخواسته از یک ذهن سفله است.»

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های ایران، که آقای انتظاری برکنار شده است و عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، احمد غیاثوند را به عنوان سرپرست دانشکده علوم اجتماعی تعیین کرده است.

دلیل برکناری آقای انتظاری «طرح مباحثی به دور از ادبیات ایرانی و اسلامی و استفاده از تعابیری نادرست در برنامه تلویزیونی شیوه» گزارش شده است.

آقای انتظاری در این برنامه همراه با «تقی آزاد ارمکی» دیگر استاد دانشگاه، شرکت کرده بود. او در این برنامه درباره اعتراضات ۱۴۰۱ گفت که «پیش بینی دشمن این بود که وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و جوانان برای به قتل رسیدن یا کشته شدن یا نفله شدن یک دختر خانم کرد سنی وارد میدان می‌شوند، نظام مجبور است که به خشونت متوسل شود.»

جامعه‌شناس حامی حکومت مجبور به عذرخواهی شد

برنامه تلویزیونی «شیوه» با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس»، از قول «علی انتظاری»، جامعه‌شناس حامی حکومت که از عبارت «نفله شدن یک دختر کُرد سنُی» در اشاره به قتل حکومتی «مهسا (ژینا) امینی» استفاده کرده بود، عذرخواهی کرد.

اظهارات علی انتظاری با واکنش گسترده، ازجمله واکنش «امجد امینی»، پدر مهسا ژینا امینی رو‌به‌رو شد. آقای امینی در بخش استوری اینستاگرام خود نوشت: «تنها می‌توان گفت که نفله نامیدن مهسا دختر اهل سنت کرد برخاسته از ذهن یک سفله است.»

:::

tohin.jpgتوهین جنجالی یک حزب‌اللهی به مهسا امینی در برنامه تلویزیونی + فیلم

کیهان لندن - اظهارات علی انتظاری که از قرار معلوم «استاد دانشگاه» و البته حامی جمهوری اسلامی است درباره مهسا امینی با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

انتظاری در مناظره با تقی آزاد ارمکی جامعه‌شناس در برنامه «شیوه» (شبکه چهار صداوسیمای دولتی) که در نخستین روزهای شهریورماه پخش شد با اشاره به تظاهرات ضدحکومتی در پاییز ۱۴۰۱ گفت، «در ناآرامی سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی دشمن این بود که وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و جوانان برای به قتل رسیدن یا کشته شدن یا نفله شدن یک دختر خانم کُرد سنی وارد میدان می‌شوند، نظام مجبور است که به خشونت متوسل شود. این خشونت باعث خواهد شد که مردم به آن گروه شورش کرده ترحم کرده و به آنها بپیوندند و از همینجا فاتحه جمهوری اسلامی خوانده شود، اما نظام دست به خشونت نزد!»



این سخنان سخیف و ادعای بی‌پایه «استاد دانشگاه» در حالیست که خیزش ملی ۴۰۱ ایرانیان را نه تنها در سراسر کشور به خیابان‌ها آورد بلکه همبستگی یکپارچه ایرانیان خارج کشور را با مردم به دنبال داشت و به جنبشی تبدیل شد که چشم جهانیان را خیره ساخت.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

همچنین برخلاف دروغ این «استاد دانشگاه»، جمهوری اسلامی وحشیانه دست به سرکوب شهروندان معترض و بی‌دفاع پرداخت بطوری که صدها تن کشته و زخمی و هزاران نفر دستگیر شدند و شماری از معترضان با اتهامات واهی و پرونده‌سازی به چوبه دار آویخته شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy