Saturday, Sep 7, 2024

صفحه نخست » انتصاب معشوقه سابق به عنوان مشاور، وزیر فرهنگ

italy.jpgجنارو سانجولیانو، ۶۲ ساله، وزیر فرهنگ ایتالیا پس از جنجالی که به دلیل انتصاب معشوقه سابقش به عنوان مشاور ارشد خود به وجود آمده و هفته‌ها باعث بحث و جدل در دولت راست‌گرای این کشور شده بود، از سمت خود استعفا داد

بی بی سی - زمانی که ماریا روزاریا بوتچا - معشوقه سابق جنارو سانجولیانو - در لینکدین اعلام کرد که به عنوان مشاور وزیر فرهنگ برای «رویدادهای مهم» منصوب شده، آقای وزیر در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

آقای سانجولیانو ابتدا این ادعا را رد کرد، اما در یک مصاحبه پر از اشک و آه با تلویزیون دولتی ابیتا در روز چهارشنبه، آقای سانجولیانو به رابطه با خانم بوتچا و استخدام او به عنوان مشاور بدون حقوق اعتراف کرد.

در روز جمعه، او سرانجام استعفای خود را به نخست‌وزیر جورجیا ملونی تقدیم کرد، اما تأکید کرد که هیچ قانونی را نقض نکرده است.

ilarge.jpgآقای سانجولیانو همچنین در مصاحبه روز چهارشنبه از همسرش عذرخواهی کرد و ادعا کرد که در تابستان رابطه خود با خانم بوتچا را قطع کرده است. او گفت که برای اولین بار در ماه مه در ناپل با او آشنا شد و دوستی‌شان به یک «رابطه عاطفی» تبدیل شد.

در طول این ماجرا، خانم بوتچا تعاملات خود با آقای سانجولیانو را با استفاده از تلفن همراه و یک عینک هوشمند مارک ری‌بن که توسط شرکت متا طراحی شده و به دوربین و میکروفون مجهز است - ضبط می‌کرد. بسیاری از این عکس‌ها در اینستاگرام منتشر شده‌اند و خانم بوتچا اصرار داشت که ضبط‌های مخفی او «غیرقانونی» نبوده است.

در عکس‌های منتشر شده در حساب کاربری او، خانم بوتچا چندین سفر با آقای سانجولیانو در بازدیدهای رسمی او را مستند کرده است، که این امر سوالاتی را در مورد اینکه آیا پول دولتی برای سفر یا اقامت او خرج شده است یا خیر، به وجود آورده است.

وزیر مستعفی فرهنگ ایتالیا هرگونه ادعا مبنی بر اینکه بودجه عمومی برای خانم بوتچا هزینه شده را رد کرد و به تلویزیون دولتی در روز چهارشنبه گفت که «حتی یک یورو» هم برای سفرهای او خرج نشده است. او اسنادی را ارائه داد که به گفته او، تأیید می‌کرد که هزینه‌ها را شخصاً پرداخت کرده است.

منتقدان همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که خانم بوتچا به اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی داشته باشد، چرا که عکس‌هایی نشان می‌دهد او وزیر را در بازدید از محلی همراهی کرده که قرار است نشست وزرای فرهنگ گروه ۷ در ماه آینده آنجا برگزار شود. تصاویر دیگر نیز نشان می‌دهند که او به دفاتر وزارتخانه و اسناد دسترسی داشته است.

از زمانی که این زوج از هم جدا شدند، این زن ۴۱ ساله سیل اتهاماتی علیه آقای سانجولیانو مطرح کرده است و همین امر باعث شده که در رسانه‌های ایتالیا به او لقب «مسلسل‌چی» داده شود.

جورجیا ملونی، نخست‌وزیرایتالیا از وزیر فرهنگ مستعفی بابت «کارهای فوق‌العاده‌اش» تشکر کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که تلاش‌های او «به دولت ایتالیا این امکان را داد تا به نتایج مهمی در بازسازی و ارتقای میراث فرهنگی عظیم ایتالیا، حتی فراتر از مرزهای ملی، دست یابد.»

اما این رسوایی آخرین ضربه‌ای است که به دولت خانم ملونی وارد شده است؛ دولتی که توسط حزب راست افراطی او موسوم به «برادران ایتالیا» هدایت می‌شود.

چندین نفر از وزرای ارشد او به دلایل مختلف تحت تحقیقات قرار گرفته‌اند، از جمله دانیلا سانتانچه، وزیر گردشگری، که با اتهامات مربوط به حساب‌سازی جعلی و کلاهبرداری روبرو شد.

فرانچسکو لولوبریجیدا، وزیر کشاورزی، هم پس از اینکه یک قطار سریع‌السیر شبانه را وادار کرد او را زودتر از مقصد پیاده کند، با خشم عمومی مواجه شد. و ویتوریو اسگربی، یکی از وزرای پایین‌رتبه، پس از اینکه با اتهامات مربوط به به‌دست آوردن غیرقانونی یک نقاشی ارزشمند رنسانس مواجه شد، مجبور به کناره‌گیری شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy