Thursday, Sep 12, 2024

صفحه نخست » "اسارت دو ایرانی در جریان حمله اسرائیل به سوریه"

syria.jpgگزارش ها از حمله نیروهای ویژه اسرائیل در اوایل این هفته به تاسیسات تسلیحاتی ایران واقع در منطقه مصیاف سوریه خبر می دهند

تایمز اسرائیل: کماندوهای اسرائیلی به تأسیسات سپاه در سوریه یورش برده، و پیش از انهدام آن تجهیزات و اسنادی را ازآنجا خارج کرده اند

برخی رسانه‌های اسرائیلی در گزارش های تایید نشده مدعی شدند که ارتش این کشور در جریان حمله دو روز گذشته به منطقه مصیاف سوریه، با استفاده از چتربازان اقدام به اسارت مجموعه‌ای از سربازان از جمله دو شخصیت ایرانی کرده است".

در این گزارش ها آمده است که حمله اسرائیل منجر به کشته شدن چند شهروند سوری و اسیر شدن دو تا چهار ایرانی شده است.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، خبر اسارت نیروهای ایرانی از سوی اسرائیل در منطقه مصیاف سوریه را تکذیب کرد.

در درگیری های سال اخیر، این اولین بار است که سربازان اسرائیلی عملیاتی زمینی در داخل خاک سوریه انجام داده اند.

به گزارش تلویزیون سوریه که متعلق به مخالفان حکومت اسد است، طی این عملیات هلیکوپترهای اسرائيل در خاک سوریه فرود نیامدند. بلکه در هوا معلق مانده و نیروهای ویژه اسرائيلی با طناب خود را به محل رساندند. این رسانه همچنین ادعا کرد که رژیم سوریه یا گروه های وابسته به آن ممکن است در تسهیل عملیات اسرائیل کمک کرده باشند.

nyt.jpg

ایندیپندنت فارسی - آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که اسرائیل پیش از انجام عملیات در محل مرکز مطالعات و تحقیقات علمی سی‌ئی‌آر‌اس در منطقه مصیاف سوریه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان این برنامه قرار داده و او مخالفتی نداشته است.

به گفته منابع آکسیوس، نیروهای اسرائیلی با مواد منفجره‌ای که همراه داشتند، تاسیسات زیرزمینی این مرکز را که به گفته اسرائیل، محل ساخت موشک‌های زمین‌به‌زمین بود، منفجر کردند.

آکسیوس نوشت که نیروهای جمهوری اسلامی ایران، بعد از حملات هوایی اسرائیل در سال ۲۰۱۸ که زیرساخت‌های تولید موشک ایران در سوریه را منهدم کرد، ساخت این تاسیسات زیرزمینی را با هماهنگی حزب‌الله لبنان و سوریه آغاز کردند.

به گفته این منابع، انتخاب مصایف به دلیل وجود کوه برای افزایش حفاظت در مقابل حمله احتمالی اسرائیل و نزدیکی به مرز لبنان بود.

به گفته منابع آکسیوس، با توجه به این که امکان حمله به این مرکز از طریق هوایی وجود نداشت و می‌توانست عملیات پرخطری باشد، دو بار در سال‌های اخیر عملیات لغو شد اما روز دوشنبه نیروهای ارتش اسرائیل توانستند با فرود با چتر به محل نزدیک شده و انفجار را انجام دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy