Friday, Sep 13, 2024

صفحه نخست » کشته شدن ۳ نیروی مرزی ایران بدست گروه جیش‌العدل + فیلم

jeesh.jpgرادیو بین المللی فرانسه - گروه جیش‌العدل مسوولیت حمله به نیروهای مرزبانی ایران را برعهده گرفت. به گفته دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان « تیراندازی افراد ناشناس» باعث کشته شدن ۳ نیروی مرزبانی در یک پمپ بنزین در شهرستان میرجاوه واقع در مرز پاکستان شده است.

شمس آبادی، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان خبر داد که عصر پنج‌شنبه ۲۲ شهریور تعدادی از افراد ناشناس مسلح به سمت نیروهای مرزبانی که در حال بنزین زدن بودند، تیراندازی کردند.

وی افزود: «در این حادثه تروریستی ۳ نفر از نیروهای مرزبانی شامل ۲ سرباز و یک نیروی کادر» کشته شدند و یک نفر از مردم عادی حاضر در محل هم زخمی شده است.

به گفته وی «اقدامات اطلاعاتی» برای شناسایی حمله کنندگان آغاز شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

پس از انتشار این خبر گروه «جیش‌العدل» مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

گروه جیش‌العدل از سوی ایران و همچنین برخی کشورهای غربی به عنوان گروهی «تروریستی» شناخته شده است و تاکنون بارها میان نیروهای مرزبانی و سپاه در مرزهای شرقی ایران و این گروه درگیری رخ داده است.

این گروه اعلام کرد که افراد کشته شده «در تعقیب و کشتار سوختبران نقش داشتند.»

تاکنون بارها اخباری مبنی بر حمله به سوختبران از سوی نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی منتشر شده است.

وب‌سایت «حال‌وش» که اخبار مربوط به سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، روز دوشنبه از کشته شدن یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی هنگ مرزی روتک در شهرستان خاش خبر داد.

براساس این گزاش به نقل از منابع آگاه سحرگاه دوشنبه نیروهای هنگ مرزی شهرستان خاش در منطقه روتک با کمین در مسیر تردد سوختبران به خودروی این سوختبر با نام عبدالحمید شهنوازی، «بدون ایست و هشدار قبلی» شلیک کردند و اصابت یک گلوله به ناحیه سر وی باعث کشته شدن او شد و بعد از آن نیروهای مرزی، پیکر این سوختبر را از ماشین خارج کرده و در خاک پاکستان رها کردند.

حال‌وش نوشته بود که «پیکر عبدالحمید پس از پیگیری بستگان وی و گفتگوی آنها با مقامات نظامی پاکستان به این طرف مرز منتقل شده و به پزشک قانونی شهرستان سراوان منتقل شده است.»

حال‌وش به نقل از منابع خود همچنین نوشت که «دلیل رها کردن پیکر عبدالحمید در خاک پاکستان انکار به قتل رساندن عبدالحمید توسط نیروهای هنگ مرزی انجام شده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy