Friday, Sep 20, 2024

صفحه نخست » حمله اسرائيل به بیروت؛ قتل‌عام ۲۰ فرمانده حزب‌الله

terror.jpgاسرائیل از حمله‌ «هدفمند» به جنوب بیروت خبر داد

به گزارش اکسیوس؛ اسرائیل قبل از این حمله به امریکا هیچ اطلاعی نداده بود

باراک راوید، خبرنگار سیاسی آکسیوس، با انتشار متنی در اکس از کشته شدن دست‌کم ۲۰ فرمانده ارشد حزب‌الله در حمله اسرائیل خبر داد


راوید به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشته است که کشته‌شدگان از اعضای یگان رضوان حزب‌الله بوده‌اند.


برخی از رسانه‌های عربی گزارش داده‌اند که اعضای یگان رضوان، برای برگزاری جلسه‌ای در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت تجمع داشتند که هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفتند.


یگان رضوان، گردان نیروهای نخبه حزب‌الله است که از سوی ایالات متحده به‌عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود.

حزب‌الله کشته شدن ۱۲ تن دیگر از فرمانده‌های یگان ویژه رضوان در حمله جمعه را تائید کرد

منابع رسانه‌ای نزدیک به حزب‌الله، نام و تصاویر ۱۲ نفر را به عنوان «فرمانده‌های شهید یگان رضوان حزب‌الله» منتشر کرده‌اند که در جریان حمله هوایی اسرائیل به نشست فرمانده‌های این یگان همراه با ابراهیم عقیل، فرمانده عملیات حزب‌الله کشته شده‌اند.

پیشتر وزارت بهداشت لبنان با اشاره به این‌که ممکن است تعداد کشته‌ای حمله هوایی اسرائیل افزایش یابد، اعلام کرده علاوه بر عقیل، ۱۳ نفر دیگر هم کشته شده‌اند.

با انتشار این تصاویر و اسامی مشخص شده است علاوه بر ابراهیم عقیل، دست‌کم ۱۲ نفر از این کشته‌ها، فرمانده‌‌های مهمترین یگان نظامی و عملیاتی حزب‌الله بوده‌اند.

پیشتر پایگاه خبری اکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داده بود نیروهای این کشور تمام فرماندهان ارشد یگان ویژه ضوان، را که ۲۰ نفر هستند در این حمله کشته‌اند.

***

یورونیوز - ارتش اسرائيل روز جمعه ۲۰ سپتامبر اعلام کرد که منطقه ضاحیه در جنوب بیروت را هدف حملات هوایی قرار داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله در این حمله کشته شد.

ضاحیه از مناطق پرجمعیت و شیعه‌نشین حومه بیروت است که به عنوان مقر حزب‌الله شناخته می‌شود.

به گزارش المیادین، پهپاد اسرائیلی چندین موشک به سوی اهدافی در منطقه ضاحیه پرتاب کرده است. بنابر تصاویر منتشر شده، ساختمانی در این منطقه تخریب شده است.

رویترز به نقل از دو منبع امنیتی اعلام کرد که هدف این حملات یک فرمانده عالی‌رتبه حزب‌الله است. اسکای نیوز عربی هم گزارش داد که اسرائيل در این حمله یکی از اعضای «شورای جهادی» حزب‌الله را هدف قرار داده است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی، ابراهیم عقیل، عضو شورای جهادی حزب‌الله، بالاترین نهاد نظامی این گروه شبه‌نظامی هدف حمله هوایی ارتش اسرائيل بود.

ابراهیم عقیل، معروف به «تحسین»، در بالاترین نهاد نظامی حزب‌الله، موسوم به «شورای جهاد»، فعالیت می‌کند. پیشتر وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای برای اطلاعاتی که به دستگیری این فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان منجر شود، هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

این سومین حمله «هدفمند» اسرائيل به جنوب بیروت از آغاز جنگ غزه است. در حمله روز ۳۰ ژوئيه اسرائيل به بیروت فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله و در حمله روز دوم ژانویه صالح العاروری، معاون اسماعیل هنیه کشته شد. نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در واکنش به این حمله اسرائيل گفت: «اسرائیل به هیچ یک از ملاحظات انسانی، قانونی و یا اخلاقی اهمیتی نمی‌دهد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy