Tuesday, Sep 24, 2024

صفحه نخست » لغو عضویت «اتاق بازرگانی ایران و آلمان» در اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع آلمان !

25-7.jpg«تجارت نیوز» نوشته این اتاق که عضویت آن در اتحادیه آلمانی در دسامبر ۲۰۲۳ لغو شد، از آن زمان دیگر ارتباطی با آن ندارد و مانند دیگر اتاق‌های بازرگانی زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران محسوب می‌شود.

اتاق مشترک آلمان و ایران که از قدیمی‌ترین اتاق‌های بارزگانی و صنایع در خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می‌شد و زیر نظر بخش خصوصی آلمان فعالیت می‌کرد، سه سال پیش از انقلاب ۵۷ و در سال ۱۹۷۵ تاسیس شده بود. اتاق بازرگانی فعلی ایران و آلمان بدون ارتباط با اتحادیه آلمانی زیر نظر اتاق بازرگانی ایران همچنان فعال است.

درباره دلایل لغو این رابطه که بطور رسمی اعلام نشده، گفته می‌شود که انتصاب آخرین مدیرعامل اتاق بازرگانی مشترک آلمان و ایران همزمان با اعتراضات سال ۱۴۰۱ بود و وی به علت «اخطار سفر» از سوی وزارت خارجه آلمان نتوانست به ایران سفر کند و اتحادیه اتاق‌های بازرگانی آلمان تصمیم به حذف اتاق مشترک و آلمان ایران گرفت!

اما به نظر می‌رسد دلایل دیگری برای پایان دادن به این ارتباط قدیمی وجود دارد از جمله ارسال تسلیحات نظامی توسط رژیم ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین و همچنین جنگ غزه و فعالیت‌های جنگ‌افروزانه جمهوری اسلامی در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی و نیز نقض حقوق بشر که همگی باعث شدند تا اتحادیه اتاق‌های بازرگانی آلمان عضویت اتاق بازرگانی ایران و آلمان را لغو کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy