Saturday, Sep 28, 2024

صفحه نخست » مهدی نصیری: جمهوری اسلامی نیازمند دو جام زهر دیگر است!

01_nsr.jpgمهدی نصیری - جمهوری اسلامی نیازمند دو جام زهر دیگر است!

آقای خمینی تا چند روز قبل از اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ همچنان رجز می خواند و شعار جنگ جنگ تا پیروزی و جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم می داد و سخن از صلح گفتن را خیانت به رسول الله می دانست و در رسانه ها و محافل سیاسی سخن از مذاکره با دشمن، ممنوع و تابویی غیر قابل شکستن بود اما به یک باره با رسیدن گزارشهایی مبنی بر شکست‌های پی در پی در جبهه ها و پیشروی عراق، آ خمینی دریافت که گویا ولیّ دردانه خدا که در قرن بیستم قیام کرده تا سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند و ابرقدرتها را به خاک مذلت بنشاند، نیست و عن قریب است که نظامش شکستی فاحش بخورد، لذا شجاعت به خرج داد و به تعبیر خودش جام زهر را سر کشید و از مهلکه نابودی نجات پیدا کرد، هر چند بعد از آن باز هم در بیانیه اش اعلام کرد که ما یک لحظه از عملکرد خود در جنگ پشیمان نیستیم، ما در جنگ انقلاب خود را به جهان صادر کردیم و از این قبیل رجز خوانی ها که برای جانشین خود به ارث گذاشت!

اکنون جمهوری اسلامی یک بار دیگر در شرایط سال ۶۷ قرار گرفته و هیچ مفرّی از آن جز سر کشیدن جام زهری دیگر و اعلام عقب نشینی و تعطیلی فعالیت نیروهای نیابتی اش در منطقه را ندارد. این اقدام البته میتواند ج ا را از ورود به جنگی ویرانگر با اسرائیل و متحدانش حفظ کند و فروپاشی اش را به تاخیر بیاندازد اما قطعا نمیتواند عامل تداومش برای مدتی طولانی باشد چرا که همه پارامترهای لازم برای بقا را به کلی و یا تا حد زیادی از دست داده.

بر همین اساس باید در تدارک جام زهر دیگری باشد که عبارت است از اعلام رفراندومی معتبر و کاملا دموکراتیک با حضور همه جریانهای سیاسی ایران در داخل و خارج برای تعیین مدل حکومتی آینده ایران.

نظر سنجی رسمی بیانگر عبور بیش از ۷۰ درصدی مردم ایران از حکومت دینی است. این در حالیست که بر اساس مبنای اعلامی آ خمینی، فقدان پذیرش مردمی موجب نامشروع بودن نظام و تصرفات آن است.

البته ممکنست این پیشنهاد مایه تعجب و بمعنای ساده اندیشی در امر سیاست ورزی باشد اما اگر به عواقب لجبازی و ایستادگی بر سر حفظ قدرت و نظام به هر بهایی، اندیشه شود و آینده تیره و تار در انتظار حاکمیت ولایت فقیه و روحانیت به درستی فهم شود، آن گاه می توان به خردورزانه بودن این تصمیم سخت و جانکاه پی برد.

باری درگفتگویی با سوپری محله، او براین باور بود که خدا در تیم اینها یعنی حاکمان ج ا است و حالا حالاها هستند اما به نظرم اگر قرار باشد خدا در تیم کسی باشد حتما در تیم اکثریت مظلوم خواهد بود نه اقلیت سرکوبگر و عاری از خردورزی.


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy