Monday, Sep 30, 2024

صفحه نخست » ایران زودتر از آنچه که مردم فکر می‌کنند آزاد خواهد شد

net.jpgایران اینترنشنال - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه ۳۰ سپتامبر گفت: «من زیاد درباره رهبران ایران صحبت می‌کنم. اما در این لحظه حساس، می‌خواهم مستقیماً با شما - مردم ایران - صحبت کنم. بدون فیلتر، بدون واسطه.»

او افزود: «هر روز می‌بینید که رژیمی شما را زیر سلطه خود قرار داده و سخنرانی‌های آتشین درباره دفاع از لبنان و دفاع از غزه می‌کند.اما هر روز، آن رژیم منطقه ما را بیشتر به سوی تاریکی و جنگ فرو می‌برد.هر روز، مزدوران آن‌ها نابود می‌شوند.از محمد ضیف بپرسید.از نصرالله بپرسید.هیچ جایی در خاورمیانه نیست که اسرائیل نتواند به آن دست یابد.»

نتانیاهو افزود: «هیچ جایی وجود ندارد که ما برای محافظت از مردم و کشورمان نرویم.با هر لحظه که می‌گذرد، رژیم شما - مردم شریف ایران - را به ورطه نابودی نزدیک‌تر می‌کند.اکثریت عظیمی از ایرانیان می‌دانند که رژیمشان اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهد.اگر اهمیت می‌داد، اگر به شما اهمیت می‌داد، میلیاردها دلار را برای جنگ‌های بی‌ثمر در سراسر خاورمیانه هدر نمی‌داد. بلکه زندگی شما را بهبود می‌بخشید.»

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «تصور کنید که اگر همه آن پول هنگفتی که رژیم برای سلاح‌های هسته‌ای و جنگ‌های خارجی هدر داده است، در آموزش فرزندانتان، بهبود بهداشت شما و ساخت زیرساخت‌های کشور، آب، فاضلاب و سایر نیازهای شما سرمایه‌گذاری می‌شد. این را تصور کنید.اما شما یک چیز ساده را می‌دانید - ستمگران ایران به آینده شما اهمیت نمی‌دهند. اما شما اهمیت می‌دهید.»

نتانیاهو گفت: «زمانی که ایران آزاد شود - و آن لحظه زودتر از آنچه که مردم فکر می‌کنند خواهد آمد - همه چیز متفاوت خواهد بود.دو ملت باستانی ما، مردم یهود و مردم ایران، بالاخره در صلح خواهند بود.دو کشور ما، اسرائیل و ایران، در صلح خواهند بود.وقتی آن روز برسد، شبکه تروری که رژیم در پنج قاره ساخته است ورشکست و برچیده خواهد شد و ایران به شکلی بی‌سابقه شکوفا خواهد شد.»

آیا جمهوری اسلامی برای بقای خود نصرالله را قربانی کرد؟

اکنون یکی از فرضیه‌ها این است که جمهوری اسلامی برای گیر نیفتادن خودش در اعتراضات داخلی و جنگ با اسرائیل، حسن نصر‌الله و به طور کلی حزب‌الله لبنان را قربانی کرده و پشت‌اش را خالی کرده است.

بعد از کشته شدن هنیه هم مقام‌های حکومت گفتند که انتقام گرفتن یعنی افتادن در تله جنگ نتانیاهو.

محمدجواد لاریجانی: پشت مقاومت را خالی نکرده‌ایم

محمدجواد لاریجانی، رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، درباره کشته شدن حسن نصرالله گفت: «به دروغ می‌گویند ایران پشت مقاومت را خالی کرده است.»

او افزود: «مقاومت می‌داند ایران پشت آنهاست.»

پیش از این محمدعلی حسینی، دبیر‌کل شورای اسلامی عربی گفته بود که دو روز قبل از کشته شدن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، خطاب به او گفت که جمهوری اسلامی بر سر او معامله کرده و وی باید هرچه سریع‌تر، وصیت‌نامه‌اش را بنویسد.

لاریجانی گفت: «ما احساس کردیم اگر صبرمان برای انتقام منجر به آرامش در غزه شود، می‌ارزد.»

او افزود: «ترور حسن نصرالله نتیجه یک گسل امنیتی چند ساله بود که به تدریج در حزب‌الله ایجاد شده بود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy