Thursday, Oct 24, 2024

صفحه نخست » واکنش روزنامه نگار اصولگرا‌ به افشای دروغ حکومت در مورد حمله اسراییل به سامانه پدافند S300 اصفهان

qolhaki.jpgموشکافی خبرنگار اصولگرا از سخنان فرمانده سابق سپاه در مراسم سردار نیلفروشان: اسرائیل به اصفهان حمله کرده بود؟

چرا در "ماجرایِ پدافند اس۳۰۰ اصفهان"، حقیقت را نگفتیم؟!

▪️سرلشکر جعفری، فرمانده سابق کل سپاه در مراسم بزرگداشت سردار نیلفروشان (۱۴۰۳/۰۸/۰۱) گفت: "اسرائیل تنها می‌تواند از طریق حملات محدود مانند حمله‌ای که پس از عملیات "وعده‌یِ صادق ۱" به اصفهان داشت، با هواپیماهای پیشرفته آمریکایی از کشور همسایه چند موشک به ما بزند!

▪️ایرنا پس از حادثه‌ی اصفهان به نقل از منابع آگاه (۱۴۰۳/۰۱/۳۱) نوشته بود: "حادثه‌ی اصفهان به دلیل حمله‌ی چند ریزپرنده‌ی دشمن به سایت اس۳۰۰ اصفهان بود که خسارتِ جدی نیز نداشت!"

درباره‌ی این لاپوشانی باید چند نکته را گفت:

▪️۱. این حادثه که بلافاصله پس از "عملیات وعده‌ی صادق ۱" رخ داد، توسط متخصصینِ نظامیِ مستقل _برخلاف روایتِ رسانه‌های رسمی_ حمله‌ای با خسارت عنوان شد!

▪️۲. بوسترهای موشکِ رها شده در عراق نشان می‌داد موشک‌هایی که از آسمان همسایه‌ی غربی به سمت ایران پرتاب شده بود، احتمالا موشک هایپرسونیک هواپرتابِ "بلو اسپارو" بوده که همان زمان هم توسط کارشناسان نوشته شده بود.

▪️۳. اگر چه باز "رسانه‌هایِ رسمیِ بی‌اعتبارِ ما" به نقل از منابع آگاه نوشتند که سایت اس۳۰۰‌ در اصفهان آسیبی ندیده و روی رادارِ آن توریِ استتار کشیده شده اما تصاویر هوایی‌ نشان می‌داد که اسرائیل رادار اس۳۰۰ ما را در اصفهان، دچار تخریبِ جدی کرده است.

▪️۴. اگر چه روایت‌های مختلف از منابعِ معتبرِ متنوع‌م درباره‌ی ماجرای اصفهان شنیدم ولی می‌توان گفت روایتِ سرلشکر جعفری آخرین نمونه‌ی آن از زبان یک مقام عالی نظامی بوده که روایت نسبتا درست‌ را گفته و باعث گردیده بار دیگر اخبارِ منتشر شده از رسانه‌های رسمی آنهم از منابع آگاه، تحت الشعاع قرار بگیرد.

🔻جمع بندی: اتفاقاتی شبیه به ماجرای اصفهان، با توجه به رشد فضای رصد و به اشتراک گذاشتن اطلاعات آشکار، نمی‌تواند توسط دستگاه‌های رسمی پنهان شده و یا با اطلاعات مخدوش، تخفیف داده شود. دیر یا زود واقعیتِ این ماجراها روشن خواهد شد‌ و طرفی برنده است که مخاطب را عاقل پندارد!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy