Sunday, Oct 6, 2024

صفحه نخست » شرمندگی از ورود به بحث در سطح پالانی و دودمانی، و طرح چند موضوع جدی و حیاتی...+ ویدئو؛ ف. م. سخن

IMG_5340.pngمن سال هاست که در کنار مطالب جدی، طنز سیاسی هم می نویسم. برای یک طنزنویس ورود به هر بحثی با لحن طنز و استفاده از هر زبانی از جمله زبان عوام و عوامانه برای نشان دادن وضع جامعه جایز است با این حال به عنوان کسی که بخشی از نوشته هایش طنز است، سعی داشته ام که زیاد وارد حوزه ی زبانی بی پروا و بی حیا نشوم مثل همین مطلب که در باره ی آخرین نوشته ی اکبر گنجی می نویسم و بسیار با ملاحظه و دست به عصا آن را می نویسم والّا این مطلب می تواند و مجاز است اکبر گنجی و همفکران مثلا اصلاح طلب و صلح طلب و «زیرساخت‌دوست» او را چنان بنوازد که تا مدت ها نوشتن سیاسی را فراموش کنند و به کارهای کم خطر تری مثل هابرماس بازی و غیره که در آن ها سر رشته دارند بپردازند.

این که گنجی بعد از مدت ها پرداختن به پایین تنه ی پادشاه فقید و خاطرات علم اکنون به یاد پالان و پالانی افتاده نشان از بیچارگی فکری و معلوماتی او دارد. این که رضا شاه پالان انگلیس و محمد رضا شاه پالان امریکا و رضا پهلوی پالان اسراییل را به کار برده اند و هر کدام از پالانی به پالان دیگر گذر کرده اند اوج سخافت اندیشه ی این مثلا تحلیلگر را نشان می دهد که با کمی نمک فلفل جاناتان کنریکس و طرح موضوعات «عالمانه»، مثل این که طبق قانون اساسی «هر آمریکایی که یک دولت خارجی را دعوت به حمله نظامی به آمریکا کند یا با آنها همکاری کند، به شدت مجازات خواهد شد...» می خواهد به نوشته ی خود صورت مطلوب و استدلالی بدهد که خب خسته نباشد و سعی اش مشکور باشد!

اما این آقای تحلیلگر وقتی از تحلیل های زیرشکمی به تحلیل های تاریخی و اندیشگی می رسد نشان می دهد که همان طور که قبلا آدم پرتی بوده اکنون هم همان آدم پرت است و از تاریخ، مبارزه برای کشور، خیانت به کشور، و امثال این ها چیزی نمی داند.

اگر گنجی در دوران هیتلر زنده بود، هیتلری که نسبت به مردم آلمان جز از نظر سیاسی و دیدگاهی کاری نداشت و ضدیت داخلی اش تنها با یهودیان بود که متاسفانه اکثریت مردم آلمان هم در آن زمان، در این ضدیت با او همراه بودند، وقتی می دید که عده ای برای بر انداختن هیتلر و نظام جهان‌گیرش، به انگلیسی ها و بعدها امریکایی ها و متفقین اطلاعات نظامی می رسانند، یا سعی در ترور و کشتن او دارند، یا به محل های نظامی هیتلر حمله می کنند و به «زیرساخت»های آلمان در حال جنگ و پیشرفت آسیب می زنند، لابد چند بار سکته ی ناقص و کامل می کرد که این همه «خیانت و جنایت» از کجا ناشی می شود. او حتما این توطئه های «خرابکارانه» را ناشی از تباه اندیشی «کایزر»های پالانی، که لیسانس نداشتند می نامید و برای هیتلر نازنین پستان به تنور می چسباند!

او،،، بارها اقدام به ترور هیتلر را کار داخلی های خائن به آلمان و خارجی هایی که می خواستند پالانی ها را دوباره بر سر کار بیاورند می دانست و کسانی مثل اشتاوفنبرگ را جنایتکار و دشمن آلمان می نامید.

برای این که این مطلب طولانی نشود، در مطلب بعدی، کمی از «خیانت» های نیروهای مقاومت مردمی در فرانسه و لهستان و بلژیک و هلند خواهم نوشت که اطلاعات نظامی و غیر نظامی به کشورهای «دشمن» مثل انگلیس می دادند و با اسلحه و پول انگلیسی ها در صدد بر انداختن حکومت فاشیستی هیتلر بودند. باشد که گنجی کمی در کنار بحث های زیر شکمی اینجور مطالب را هم مطالعه کند و ببیند که دنیا آن چیزی که او فکر می کند نیست و همه چیز به پالان و پایین تنه ربط ندارد.

یادمان مبارزان ضد هیتلری و سربازان خارجی که با هیتلر جنگیدند و در آلمان با احترام دفن شدند...



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy