Friday, Oct 18, 2024

صفحه نخست » العربیه: "جانشین" سنوار انتخاب شد

janeshin.jpgایندیپندنت فارسی - به گزارش العربیه، محمد سنوار، برادر یحیی سنوار، رهبر حماس که روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در عملیات ارتش اسرائیل در رفح کشته شد، اکنون رهبری این گروه شبه‌نظامی در میدان نبرد با اسرائيل را بر عهده گرفته است.

به گزارش اورشلیم پست، محمد برادر کوچک یحیی سنوار و متولد سال ۱۹۷۵ در اردوگاه پناهندگان خان یونس است. محمد در سال ۱۹۸۹ که یحیی سنوار به اتهام برنامه‌ریزی برای آدم‌ربایی و قتل دو اسرائیلی و چهار فلسطینی مظنون به همکاری با اسرائيل به پنج بار حبس ابد محکوم شد، تنها ۱۴ سال داشت.

به گزارش این روزنامه اسرائیلی، این محمد سنوار بود که در سال ۲۰۰۶ عملیاتی را برای به گروگان گرفتن گیلعاد شلیت، سرباز اسرائيلی انجام داد تا بتواند برادرش و دیگر زندانیان فلسطینی را از زندان‌های اسرائيل آزاد کند. یحیی سنوار سرانجام در سال ۲۰۱۱ در نتیجه معامله تبادل گیلعاد شلیت با زندانیان فلسطینی، آزاد شد.

به گفته یک مقام امنیتی اسرائيلی، محمد سنوار در توسعه نظامی حماس، از گردان‌های القسام گرفته تا فراهم کردن تسلیحات و امکانات نظامی فعال بوده و حتی نقش کلیدی ایفا کرده است. او همچنین تا کنون از چندین ترور جان سالم به در برده و بارها درباره کشته شدنش شایعاتی منتشر شده است.

به گزارش یدیعوت آخرونوت، از زمان کشته شدن فرماندهان ارشد نظامی حماس از جمله محمد ضیف و مروان عیسی، محمد سنوار عملا به عنوان نفر دوم حماس و قائم مقام سنوار فعالیت می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

به گزارش العربیه، انتظار می‌رود که محمد سنوار در مذاکرات آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها از این به بعد نقش کلیدی ایفا کند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائيل شامگاه پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این ارتش به شدت در تعقیب محمد سنوار و دیگر فرماندهان حماس است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy