Tuesday, Oct 22, 2024

صفحه نخست » اسکای نیوز عربی: آرین طباطبایی مظنون به افشای اسناد امریکا، سخنگوی پنتاگون تکذیب کرد + اخبار تکمیلی

pent.jpgتکمیلی:

- «اسکای نیوز» اعلام کرد ادعای تحقیقات از آریانه طباطبایی در ارتباط با درز اسناد پنتاگون «نادرست» است

- پیشتر شبکه خبری «اسکای نیوز» عربی به نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شده بود طباطبایی کارمند ارشد در دفتر لوید آوستین وزیر دفاع آمریکا مظنون به افشای اسناد محرمانه مرتبط با ایران است. ساعاتی بعد «اسکای نیوز» اعلام کرد که ادعاها در مورد طباطبایی «نادرست» است.

ایندیپندنت فارسی - ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در نشست خبری دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره گزارش منتشر شده از نقش آرین طباطبایی در نشت اسناد فوق محرمانه حمله اسرائیل به ایران گفت: «تا جایی که می‌دانم این مقام موضوع مورد بحث (تحقیقات) نیست.»

این نخستین بار نیست که سندی درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران منتشر می‌شود؛ در سال ۲۰۱۲ و در دولت اوباما نیز فارن پالیسی به نقل از منابع خود گزارشی از تصمیم اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی منتشر کرد

نام آرین طباطبایی در سال ۲۰۲۳ نیز به دلیل فشار برخی اعضای کنگره که او را به ارتباط با جمهوری اسلامی و سپاه متهم کرده بودند، مورد توجه قرار گرفت. او در مذاکرات هسته‌ای آمریکا با جمهوری اسلامی نیز حضور داشت و از نزدیکان به رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران است که از ماه‌ها پیش در مرخصی اجباری بدون حقوق به‌سر می‌برد. گفته می‌شود اف‌بی‌آی مجوز‌های امنیتی رابرت مالی را تعلیق کرده و در حال تحقیق از رابرت مالی در زمینه نحوه مدیریت اسناد محرمانه است.

ژنرال رایدر روز دوشنبه گفت، وزیر دفاع با همتای اسرائیلی خود در زمینه نشت اطلاعات در ارتباط است و تحقیقات اف‌بی‌آی با همکاری وزارت دفاع و جامعه اطلاعاتی آمریکا در این زمینه ادامه دارد.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افشای این اطلاعات را که فقط در اختیار اتحاد «پنج چشم» متشکل از آمریکا، بریتانیا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا بود را «بسیار نگران‌کننده» خوانده است.

در سه هفته‌ای که از حمله موشکی اول اکتبر جمهوری اسلامی به سوی اسرائیل می‌گذرد، گمانه‌زنی‌های متعددی درباره زمان و نحوه واکنش اسرائیل به تهران مطرح بوده است.

با این حال این نخستین بار نیست که سندی درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران منتشر می‌شود.

در سال ۲۰۱۲ و در دولت اوباما نیز فارن پالیسی به نقل از منابع خود گزارشی از تصمیم اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی منتشر کرد.

در آن زمان برخی انتشار این سند را تلاشی برای جلوگیری از این حمله عنوان کردند.

در همین زمینه:

at2.jpgمقام پنتاگون: کارمند دفتر وزیر خارجه آمریکا، مظنون افشای اسناد حمله اسرائیل به ایران است

ایران اینترنشنال - یک مقام پنتاگون به اسکای‌نیوز عربی گفت یک کارمند ارشد در دفتر وزیر امور خارجه آمریکا، مظنون به افشای اسناد محرمانه درباره حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران است.

واشینگتن‌پست نیز اعلام کرد اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره افشای احتمالی اسناد محرمانه مربوط به برنامه‌های احتمالی اسرائیل در این حمله است.

tablarge.jpgآرین طباطبایی دختر جواد طباطبایی است

:::

این اطلاعات شامل جزییاتی درباره تمرین‌های نظامی و استقرار تسلیحات اسرائیل است که از روز جمعه ۲۷ مهر در یک کانال تلگرامی وابسته به جمهوری اسلامی به نام دیده‌بان خاورمیانه (Middle East Spectator) منتشر شدند.

این اسناد به عکس‌های ماهواره‌ای از تمرین نظامی اسرائیل در ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برای حمله احتمالی تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی اشاره دارند.

اسناد می‌گویند هدف از این مانورها، تمرین سوخت‌گیری هوایی و عملیات جست‌وجو و نجات بوده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

همچنین گفته شده است نیروی شرکت‌کننده در این تمرین، از نظر اندازه، مشابه نیرویی بوده که اسرائیل در حمله به یمن در ۲۹ سپتامبر (هشت مهر) به کار گرفته بود.

این اسناد به جزییاتی مانند نقل ‌و انتقال مهمات، رزمایش نیروی هوایی اسرائیل برای استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های هوا به زمین، هواپیماهای سوخت‌رسان و دیگر هواپیماهای پشتیبانی اشاره دارند.

در این اسناد آمده است که اسرائیل با استفاده از پهپادها، به‌طور مخفیانه ایران را تحت نظارت داشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy