Sunday, Oct 27, 2024

صفحه نخست » فیگارو: چرخشی مهم در جنگ میان تهران و تل‌آویو، بعد از پاسخ نظامی اسرائیل

idfjets.jpgاسکای‌نیوز عربی به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد که حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی، توانایی تولید سوخت جامد برای موشک‌های بالستیک را هدف قرار داده است و برآوردهای اسرائیل نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای بازیابی توانایی‌های موشکی خود به یک سال زمان نیاز دارد

:::

فیگارو روزنامۀ صبح پاریس حملۀ هوایی اسرائیل به تأسیسات نظامی حکومت ایران را چرخشی بزرگ در منازعۀ میان دو کشور خوانده و گفته است که با حملۀ بیست و شش اکتبر نیروی هوایی اسرائیل به تأسیسات نظامی ایران جنگ میان دو کشور از سایه خارج شده و به جنگی علنی بدل گشته است

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

به نوشتۀ فیگارو اسرائیل با حملۀ محدود خود به رژیم اسلامی و با از میان بردن دفاع ضدهوایی حکومت تهران این پیام هشدار آمیز را به رژیم ایران داده که حملۀ بعدی ویرانگرتر خواهد بود در صورتی که حکومت تهران بار دیگر مرتکب خطا شده و به اسرائیل حمله کند.

سرهنگ دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در پی بمباران تأسیسات نظامی ایران توسط اسرائیل گفت که این کشور از این پس از آزادی عملیات هوایی بیشتری علیه جمهوری اسلامی برخوردار است. او همچنین تصریح کرد که اهداف بمباران شده توسط اسرائیل در خاک ایران از میان اهداف گسترده و متنوعی برگزیده شدند که همگی در تیررس ارتش اسرائیل هستند.

لوموند روزنامۀ عصر پاریس نیز در مطلب جداگانه‌ای به نقل از یک منبع نظامی ارتش اسرائیل نوشته است: حمله به پدافند هوایی رژیم ایران در کانون راهبرد اسرائیل قرار دارد و اسرائیل سال‌ها بر روی این اهداف متمرکز بوده است. همین منبع سپس تأکید کرده است که اسرائیل قادر است در عرض دو ساعت کل سامانۀ ضدهوایی ایران را متلاشی و این کشور را بی دفاع کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

این حملات در عین حال، به گفتۀ مقام اسرائیلی به رژیم ایران امکان می‌دهد تا دامنه و ابعاد صدمات وارده به زیرساخت‌های نظامی این کشور را کتمان کند، زیرا هیچکس امکان راست آزمایی آنها را ندارد. به این ترتیب، رژیم اسلامی ایران می‌تواند شعارهای تُند و تیز و بی اهمیت همیشگی خود را تکرار کند، هر چند در واقعیت این پیام واضح اسرائیل را دریافت کرده است: "به نفع تان است سر به سر ما نگذارید".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy