ایران وایر - دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، با اشاره به حملات تازه ارتش آمریکا به اهدافی در جنوب ایران، هشدار داد که در صورت ادامه اقدامات جمهوری اسلامی، واشنگتن ممکن است «مأموریت» خود را با اقدام نظامی به پایان برساند.
ترامپ بامداد یکشنبه ۷ تیر در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «هواپیماهای ایالات متحده لحظاتی پیش انبارهای موشک و پهپاد و همچنین سایتهای راداری ساحلی ایران را به دلیل نقض دوباره توافق آتشبس هدف قرار دادند.»
او در ادامه افزود: «این کاملاً ممکن است که آنها هرگز درس نگیرند. شاید زمانی فرا برسد که دیگر نتوانیم منطقی باشیم و ناچار شویم مأموریتی را که با موفقیت بسیار آغاز کردیم، بهصورت نظامی به پایان برسانیم. اگر چنین شود، جمهوری اسلامی ایران دیگر وجود نخواهد داشت.»
اظهارات ترامپ ساعاتی پس از آن منتشر شد که سپاه پاسداران اعلام کرد پایگاههای آمریکا در کویت و بحرین را هدف حملات موشکی وپهپادی قرار داده است. مقامهای آمریکایی با تایید شلیک موشکها و پهپادها به سمت برخی پایگاههای منطقه، اعلام کردند تاکنون گزارشی از تلفات یا خسارت قابل توجه دریافت نشده است.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) نیز ساعتی بعد اعلام کرد به دستور دونالد ترامپ، حملات تازهای را علیه چندین هدف نظامی در ایران انجام داده است.
سنتکام مدعی شد این حملات در واکنش به حمله پهپادی ایران به نفتکش «کیکو» با پرچم پاناما در نزدیکی تنگه هرمز انجام شده است. به گفته این فرماندهی، پس از حملات روز گذشته آمریکا، به تهران فرصت داده شده بود تا به آتشبس پایبند بماند، اما جمهوری اسلامی با حمله به این نفتکش توافق را نقض کرد.
مطالب بیشتر در سایت ایران وایر
بر اساس بیانیه سنتکام، جنگندههای آمریکایی زیرساختهای دیدهبانی، سامانههای ارتباطی، مواضع پدافند هوایی، انبارهای پهپاد و تجهیزات مرتبط با مینریزی ایران را هدف قرار دادهاند. جمهوری اسلامی تاکنون این ادعاها را بهطور رسمی تأیید نکرده و روایت متفاوتی از تحولات اخیر ارائه داده است.
اظهارات تازه ترامپ در شرایطی مطرح میشود که طی روزهای گذشته تنش نظامی میان ایران و آمریکا در اطراف تنگه هرمز و خلیج فارس بهطور چشمگیری افزایش یافته و دو طرف یکدیگر را به نقض آتشبس و آغاز دور تازهای از درگیریها متهم کردهاند.

















