چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> اعتراض ايرانيان به حضور جمهوری اسلامی در نمايشگاه بين‌المللی سبيت آلمان (گزارش + عکس)

"ندا حقيقت": تعدادی از ايرانيان مقيم اروپا به حضور شرکت مخابرات جمهوری اسلامی در نمايشگاه سبيت هانوفر اعتراض کردند.
معترضين بعد از ظهر امروز با حضور در نمايشگاه بين المللی سبيت در آلمان (هانوفر) و پوشيدن لباسهايی که به دو زبان آلمانی و انگليسی بر روی آن نوشته شده بود "آزادی برای ايران"، "فشار و سرکوب"، "جاسوسی"، "گفت و شنود مکالمات تلفنی"، "فيلتر" و "کنترل"، اعتراض خود نسبت به اعمال جمهوری اسلامی ايران را نشان دادند.
در اين حرکت معترضين در کنار غرفه مخابرات جمهوری اسلامی با در دست گرفتن پلاکارتهايی از عکسهای شهدای جنبش اخير مردم ايران، جنايات جمهوری اسلامی و سرکوب ملت ايران و پخش اعلاميه هايی در اين خصوص توجه شرکت کنندگان در نمايشگاه بين المللی سبيت را به اين جنايات جلب کردند.
در اين تجمع معترضان همچنين با سر دادن شعارهايی به زبان آلمانی نظير "ترور و اعدام برابر است با جمهوری اسلامی" و "آزادی زندانيان سياسی" اعمال وحشيانه جمهوری اسلامی را محکوم کردند.
اين اعتراض که به صورت مسالمت آميز برگزار شد مورد توجه عکاسان و فيلمبرداران خارجی قرار گرفت.
در اين حرکت ماموران رژيم جمهوری اسلامی اقدام به گرفتن عکس و فيلم از معترضين کردند.
چندی پيش شبکه جوانان ايرانی هانوفر در بيانيه ای خواستار تحريم شدن شرکت مخابرات جمهوری اسلامی در نمايشگاه بين المللی سبيت آلمان در هانوفر به دليل سو استفاده از سيستم ارتباطی در سرکوب مردم شده بود.
در اين بيانيه آمده است: "سانسور، سرکوب، دستگيری، شکنجه، تجاوز، اعدام و ..." اينها عبارتی است که از حدود ۹ ماه پيش در رسانه های سراسر دنيا برای توصيف شرايط موجود در ايران بارها تکرار شده است.
در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: اقتدارگرايان نظامی پس از تقلب در انتخاب رياست جمهوری بدون هيچ محدوديتی به سرکوب مردم دست زدند. سرکوب مردمی که با شعار مبارزهٔ مسالمت آميز به خيابان ها آماده بودند تا رای خود را پس بگيرند.
اين بيانيه تاکيد دارد: حقوق بشر، آزادی و دمکراسی مفاهيمی هستند که امروز در چارچوب مرزهای ايران معنايی ندارند. و دنيا که امروز چه ساده چشم می پوشد از اين جنايات و خود را با تحريم های نه چندان هدفمند برعليه برنامهٔ اتمی‌ ايران راضی‌ می‌کند. تحريم هايی که نه دولت خاطی‌ بلکه گاه به غلط زندگی‌ مردم را نيز تحت تاثير قرار می دهد.
در اين بيانيه خاطر نشان می شود: اقتدارگرايان که در خيابانها به مردم بی‌ دفاع شليک می کنند، امروز صاحب بزرگترين بنگاه های اقتصادی و تجاری در ايران هستند، بزرگترين بنگاه های وارداتی، ‌ بزرگترين کارخانه های توليدی و حتی شرکت انحصاری مخابرات ايران امروز در چنگال آنهاست.
اين بيانيه تاکيد دارد: دولت ايران اخيرا از طريق شرکت مخابرات:۱- با ايجاد اختلال در ارتباطات تلفنی و سيستم پيام کوتاه، فيلتر کردن شبکه اينترنت کشور و مسدود کردن سايت های اينترنتی و شبکه های تلويزيونی فارسی زبان مانند صدای آمريکا، دويچه وله فارسی و بی‌ بی‌ سی‌ مانع جريان آزاد اطلاعات به خارج از ايران و در داخل ايران شده است.۲- با کنترل و شنود مکالمات تلفنی و اينترنتی اقدام به دستگيری صد ها تن از فعالين اجتماعی و سياسی کرده است.
در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: با خبر شديم که شرکت های وابسته به مخابرات ايران يکی‌ از قوی ترين بازوهای مالی سرکوب در ايران، در نمايشگاه سبيت هانوفر از تاريخ ۲ تا۶ مارس شرکت خواهند کرد. چگونه است که اين قاتلين آزادی در ايران می توانند به راحتی‌ و بدون دغدغه به يکی‌ از دمکرات ترين کشورهای دنيا سفر کنند و با تجارت در نمايشگاه بين المللی جيب خود را برای خريدن گاز اشکآاور، اسلحه و وسائل شکنجهٔ ملت ايران پر از پول کنند.آيا شما به عنوان يکی‌ از نيروهای تاثير گذار در چارچوب دمکرات دولت آلمان خود را مسئول نمی دانيد ؟! آيا سکوت شما باعث سرکوب تعداد بيشتری از جوانان ايرانی‌ نخواهد بود؟!





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 











ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016