شنبه 26 مهر 1382

نامه همسران 3 زنداني ملي، مذهبي به روساي سه قوه

به نام خدا

جناب آقاي كروبي رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
جناب آقاي خاتمي رياست محترم جمهوري
جناب آقاي شاهرودي رياست محترم قوه قضاييه

با سلام

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تقي رحماني، هدي صابر و رضا عليجاني از تاريخ 24/3/82 به حكم دادستان (سعيد مرتضوي) در بازداشت موقت به سر مي‌برند و متأسفانه طي اين مدت متهم، وكيل و خانواده‌ها از اتهامات ايشان بي‌اطلاع مي‌باشند.
خانواده‌ها به تمام مراجع داخلي، قضايي، اجرايي و كميسيون‌هاي مختلف مراجعه نمودند، اما گويي روند غيرقانوني و و غيرانساني نسبت به عزيزان ما مستمراً و بدون هيچگونه پاسخگويي به اعتراضات وكلا، متهمان و خانواده‌ها همچنان در جريان است. طي 4 ماه بازداشت موقت، خانواده‌ها تنها 2 بار ملاقات داشتند و اكنون قريب به 40 روز است كه كاملاً از عزيزان خود بي‌خبريم. نه تماس تلفني و نه ملاقات و نه حتي پاسخ و خبري از سوي مراجع قضايي مسئول و مسئولان دادستاني مستقر در زندان اوين وجود دارد و نه شكايت‌هاي ما به سران سه قوه و مقامات قضايي و غيره منجر به رهايي عزيزان ما از اين بي‌عدالتي و ظلم روشن و آشكار شده است. افسوس كه ديگر جز تأسف سخني نمي‌توان گفت. انسان‌هايي را با اتهامات واهي و خيالي كه وزارت اطلاعات نيز آنها را بي‌پايه و اساس خوانده به بند مي‌كشند و حقوق طبيعي و انساني آنها را زير پا مي‌گذارند و كوچكترين اعتنايي به شكايت و اعتراض‌هاي جامعه نيز نمي‌كنند.
40 روز است كه مادران اين بي‌گناهان از شنيدن صداي فرزندان خود محرومند. 40 روز است كه چشمان فرزندان به دنبال گمگشته خود مي‌گردد. 40 روز است كه زنان به دنبال اثر و خبري از همسران خود به هر جا كه اميدي مي‌رفت مراجعه نمودند. 40 روز است كه دعاي صبحگاه و شامگاه تنها خبر سلامتي از عزيزترين عزيزانمان است. به راستي به كدامين گناه؟ 4 ماه از حبس مي‌گذرد اما هنوز نه دادگاهي تشكيل مي‌دهند و نه عزيزانمان را آزاد مي‌كنند. از جان عزيزان ما چه مي‌خواهند؟ چهارمين ماه بازداشت موقت آنها به پايان رسيده اما متأسفانه همچنان بلاتكليف در سلول رهایند.
در هر دو ملاقات متوجه شديم كه عزيزان ما را در سلول‌هاي انفرادي به بند كشيدند و آنها حتي با وجود بيماري‌هاي مختلف در تنگنا و سختي هستند، آخر اين اعمال با كدامين موازين اخلاقي، انساني و مذهبي همخواني دارد؟ آخر كدام آيه قرآن و كلام‌الله، چنين دستوري به انسان داده كه چنين بر حرمت انساني و حقوق والاي بشري بتازند؟ آخر از كدام رفتار محمد و از كدام سيرة علي آن حكمران عدالت‌پرور، چنين رفتاري برمي‌آيد؟ آخر اين رفتار با كدام توجيه حقوق بشري و كدام اصل قانوني مطابقت دارد؟ ما پاسخ اين سؤالات را از شما، سران نظام جمهوري اسلامي ايران مي‌خواهيم. شما كه به عنوان روحانياني در مقام مسئول در نظام جمهوري اسلامي ايران مي‌باشيد. آيا همسران ما شهروندان اين سرزمين نيستند كه شما حكمرانان آن مي‌باشيد؟ آيا ما خانواده‌ها حق زندگي، حق آرامش و حق امنيت نداريم كه در اين سرزمين روزگار مي‌گذرانيم؟
چرا در حق ما خانواده‌ها و در حق همسرانمان اينگونه بي‌پروا و واضح و آشكار، جفا مي‌شود؟ همسران ما چقدر بايد در زندان‌ها بمانند؟ آيا تا زماني كه بپوسند و جسدهايشان به ما تحويل داده شود؟ تقي رحماني 13 سال از عمرش را در زندان گذرانده و رضا عليجاني 6 سال از عمر و جواني‌اش را در چهارديواري‌هاي زندان سپري ساخته؟ به كدامين گناه؟ انديشيدن، نوشتن، خواندن و گفتن؟ اگر نه، پس گناهشان چيست؟
سران جمهوري اسلامي ايران
ما از اين ظلم به تنگ آمده‌ايم و سكوت در مقابل اين جفا را عين بي‌ديني خود مي‌دانيم. ما مسلمانيم و به خدا و معاد معتقديم و به كلام خداوند نيز اعتقاد داريم. خداوند بهترين فريادها را ناله مظلوم مي‌داند و ما با صدايي بلند مظلوميت خود را فرياد مي‌زنيم. اكنون كه به پيشواز مهماني خداوند مي‌رويم با دلي شكسته اما اميدوار به رحمت الهي و آينده سرزمين و ملت خود، دعاي رهايي زندانيان سياسي و عقيدتي و دربندان بي‌گناه را داريم و از شما حاكمان پايان اين ظلم و جفا را خواهانيم. روز پنجشنبه 24/7/82 چهارمين ماه سلول انفرادي و بازداشت موقت بازداشت‌شدگان پايان مي‌يابد و ما خواهان عدم تمديد بازداشت موقت و آزادي عزيزان خود هستيم.

نرگس محمدي (همسر تقي رحماني) – فريده جمشيدي (همسر هدي صابر) ـ پروين بختيارنژاد (همسر رضاعليجاني)

اخبار | بازديد 303 | نظر 4 | دنبالک 0 | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 
دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/419

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه همسران 3 زنداني ملي، مذهبي به روساي سه قوه' لينک داده اند.
نظرات
[خودم - October 19, 2003 10:40 PM]

To Gooya Management:

Important question: Wouldn't your new Visitor Tracking information provide helpful tracking information to certain parties who may want to track down your visitors, especially those who make certain forms of comments to your published articles and material, and the time of their comment can be matched against the time of their visit to your site? please reply to this question in your homepage?

[یحیی - October 19, 2003 11:00 AM]

خانواده های محترم
سلام به همگی شما
من سوال ام این است که شاهرودی کیه که شما برای اون نامه می نویسید اون که اصلا یه فرد خارجی هست چه احساسی میتونه داشته باشه قاضی مرتضوی و امثالهم انسانهای پست فطرتی هستند که فقط باید بدست جلاد سپرده بشه هیچ نگران نباشید نزدیک است آنروز که همه خوک سیرتانی که تیشه به ریشه اسلام زدند بدست عدالت سپرده شوند توکل بخدا کنید از خدا استمداد بطلبید.یحیی

[یحیی - October 19, 2003 10:58 AM]

خانواده های محترم
سلام به همگی شما
من سوال ام این است که شاهرودی کیه که شما برای اون نامه می نویسید اون که اصلا یه فرد خارجی هست چه احساسی میتونه داشته باشه قاضی مرتضوی و امثالهم انسانهای پست فطرتی هستند که فقط باید بدست جلاد سپرده بشه هیچ نگران نباشید نزدیک است آنروز که همه خوک سیرتانی که تیشه به ریشه اسلام زدند بدست عدالت س÷رد

[Mazdack - October 18, 2003 11:39 PM]

با کمال تاسف بایدگفت که:عرض خودمی بری و زحمت ما میدارید.
سر بدسگالان ببر داشتن از ایشان امید بهی داشتن
سررشته خویش گم کردن است بجیب اندرون مار پروردن است.
ز ناپاکزاده مدارید امید که زنگی به شستن نگردد سفید.

Copyright: gooya.com 2016