دوشنبه 5 آبان 1382

پيمان عارف با توصيف بند 325 زندان اوين تمام اعترافات خود در گذشته را تكذيب ‌كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس طي مراسمي به روزه سياسي خود پايان دادند. در اين مراسم تعدادي از فعالان سياسي سخنراني كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، قاسمي دبير انجمن اسلامي دانشگاه تربيت مدرس طي سخناني در اين مراسم تنها راه پيشرفت كشور را احترام به صاحبان قلم و انديشه و مدافعان دموكراسي، آزادي و حقوق شهروندي دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي لازم براي اداره‌ شئون مختلف جامعه را دارد، به شرط آنكه به الزامات جمهوريت و اسلاميت وفادار بوده و با اجازه‌ فعاليت به همه‌ كساني كه ملتزم به قانون اساسي هستند، موجبات بالندگي نظام فراهم شود.
وي با اين اعتقاد كه تئوري جمهوري اسلامي به دليل كج‌انديشي‌هاي برخي افراد دچار چالش شده است، ادامه داد: اين روند در صورت ادامه ممكن است موجب آسيب ديدن نظام شود.
قاسمي با ابراز اميدواري نسبت به تداوم انجام روزه سياسي آغاز شده در كشور جهت تحكيم و تثبيت انديشه دموكراتيك هم چنين ابراز اميدواري كرد تا در آينده نزديك شاهد آزادي افرادي باشيم كه وي آن‌ها را كساني مي‌خواند كه به جرم ابراز عقيده از حقوق اجتماعي خود محروم شده و در بازداشت به سر مي‌برند.

در ادامه اين مراسم هم‌چنين رجبعلي مزروعي نماينده مردم اصفهان اظهار داشت: همه‌ كساني كه در ادبيات صاحب نظرند معتقدند جامعه براي توسعه بايد سه عامل سرمايه اجتماعي، انساني و فيزيكي را روي هم سوار كند؛
در حالي كه برخي برخوردهاي موجود با نخبگان و اهل فكر و فرهنگ و دانشگاهيان و همچنين به دليل جاي نگرفتن افراد شايسته در نقشي كه مناسب آنهاست سرمايه‌هاي انساني از كشور خارج مي‌شوند.
وي افزود: اگر مسوولان خواهان ادامه فعاليت خود هستند بايد به سرمايه انساني توجه كرده و نسبت به برخورد با برخي زندانيان تجديدنظر كنند، از اين رو دستگيري افرادي كه ابراز عقيده مي‌كنند هيچ مشكلي را حل نمي‌كند اما آزادي اين افراد مي‌تواند علامتي براي تغيير ديد مردم و حركت در مسير آشتي ملي باشد.

همچنين سعيد رضوي‌فقيه عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) در اين مراسم با اشاره به سخن يكي از مسوولان مبني بر اينكه "زندان‌هاي ايران بهترين زندان‌هاي دنياست" : اين مساله را بايد به قضاوت مردم و خود زندانيان گذاشت.
وي مدعي شد: فارغ از مقايسه‌ زندان‌هاي ايران با ديگر كشورهاي دنيا معتقدم كه برخي زندانيان ما، بهترين زندانيان دنيا هستند و برخي زندان‌هاي ما گلستاني است كه گل‌هاي گزيده‌اي در خود جاي داده است.

محمد توسلي يكي از فعالان سياسي نيز طي سخناني در اين مراسم اظهار داشت: جنبش دانشجويي به دليل فشارها و نوع عملكرد خود، ضربات سهمگيني را تحمل كرده به طوري كه روحيه‌ نشاط و فعاليت اجتماعي را از دست داده است، اگر دانشجويان و هياتهاي علمي دانشجويي اينچنين منفعل باشند از بقيه چه انتظاري مي‌توان داشت؟
وي افزود: بايد شرايطي فراهم شود تا با جمع‌بندي عملكرد چند سال اخير به ويژه از سال 78 به بعد و تجديدنظر در فعاليت‌هاي اجتماعي، زمينه‌هاي جلب همكاري موثر دانشجويان فراهم شود.
وي با اشاره به اين كه مردم ما براي استقرار ارزش‌هاي اسلامي انقلاب كردند، برخي مسوولان را نسبت به موضوعاتي كه انفرادي و شكنجه زندانيان مي‌دانست بي‌توجه عنوان كرد و ادامه داد: شكنجه در قانون اساسي جرم تلقي شده و انفرادي يكي از مصاديق شكنجه است.
توسلي اظهار اميدواري كرد تا با تاثير صداي وجدان عمومي، در آستانه ماه رمضان، تحولي در اين زمينه بوجود آمده زمينه‌ي مناسبي براي ورود به فضاي انتخابات مجلس هفتم فراهم شود.
وي با اين ادعا كه بسياري از مردم معتقدند مجلس ششم عملكرد خوبي نداشته است، اظهار داشت: كار بزرگ مجلس ششم مقاومت در مقابل اقتدارگرايان بوده و نبايد در انتخابات مجلس هفتم شرايطي فراهم شود تا خاتمي بازوي كلان خود، يعني مجلس را از دست بدهد.

مجيد فراهاني رييس شاخه جوانان جبهه مشاركت ايران اسلامي نيز در اين مراسم اظهار داشت: مسوولان بايد رفتار شش سال گذشته‌ خود را تحليل عقلاني كرده و ببينند بازداشت صاحبنظران و برخي فعالان چه فايده‌اي داشته است؟ آيا توانسته است آنها را پس از آزادي خاموش كرده و جريان سياسي منسوب به آنها را مرعوب كند؟

در اين مراسم هم‌چنين بهنودي همسر آقاجري، محمدي همسر تقي رحماني نيز بر دفاع از حقوق شهروندي تاكيد كرده و آزادي زندانيان را خواستار شدند.
هم‌چنين در پايان اين مراسم پيمان عارف نيز با توصيف بند 325 زندان اوين تمام اعترافات خود در گذشته را تكذيب ‌كرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/717

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيمان عارف با توصيف بند 325 زندان اوين تمام اعترافات خود در گذشته را تكذيب ‌كرد، ايسنا' لينک داده اند.

اصلاح طلبي بازيگرانه، اصلاح طلبي تماشاگرانه
1. این دو عکس، هر دو محسن سازگارا رو نشون میده. سمت چپی البته باید قدیمی باشه(هر چند گمان نکنم زیاد هم قدیمی باشه). ولی مهم، عکس سمت راسته که د...
[Daghdagheh]
October 28, 2003 02:36 PM

Copyright: gooya.com 2016