پنجشنبه 15 آبان 1382

دو استقبال، دو رفتار، چه كساني به استقبال مستندسازان آزاد شده از بند نرفتند؟ فارس

خبرگزاري فارس: درست بيست روز پس از برگزاري مراسم استقبال از شيرين عبادي، دو مستند ساز صدا و سيما پس از رهايي از بند آمريكايي ها به ايران آمدند ولي سوال اين است كه چه كساني به استقبال مستندسازان نرفتند؟

در مراسم استقبال از شيرين عبادي برنده جايزه صلح نوبل 2003 برخي از مسئولين و شخصيتهاي سياسي از جمله ابطحي معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهوري، عبدالله رمضان زاده سخنگو و دبير هيئت دولت، ستاري‌فر رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، فاطمه حقيقت‌جو، يوسفيان، ميردامادي و شهربانو اماني از نمايندگان مجلس و تني چند از معاونين وزرا، از جمله معاون مطبوعاتي وزير ارشاد حضور داشتند.
رمضان زاده همچنين در نشست خود با خبرنگاران اعلام كرده بود:" گروهي به نمايندگي از دولت در مراسم استقبال از شيرين عبادي در فرودگاه حاضر مي شوند."
برخي از روزنامه ها وسايت هاي خبري نيز از روزهاي قبل براي حضور بيشتر افراد در مراسم استقبال از برنده جايزه صلح نوبل 2003 زمينه سازي كردند.
ولي رئيس جمهوري در مصاحبه‌اي روي خوشي به نوبل 2003 و برنده آن نشان نداد و آن را سياسي عنوان كرد اما وقتي دو مستندساز صدا و سيما كه 126 روز را در بند آمريكائيها گذرانده بودند آزاد شدند و در شب سيزدهم آبان ماه وارد تهران شدند، هيچ كدام از چهره‌هاي فوق در فرودگاه حاضر نبودند.و اين بار خاتمي پيام دادكه:" آزادي مستند سازان هديه اي بود كه حضرت حق در اين ماه مبارك به ما و ايران و خانواده هاي اين بزرگواران داد".
براي يافتن پاسخ اين سئوال كه آيا نماينده دولت يا به قول سخنگوي دولت گروهي به نمايندگي از دولت، در مراسم استقبال از دو مستندساز در فرودگاه حضور داشتند يا نه ابتدا با خوشرو معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس جمهور تماس گرفتيم ولي وي گفت: من در مجلس هستم و نمي‌توانم پاسخ بگويم و به دنبال اصرار خبرنگار گفت: بعدا" زنگ مي‌زنم.
با اطحي معاون حقوقي و امور مجلس رئيس جمهوري تماس مي‌گيريم و در پاسخ به اين سوال كه چه كسي به نمايندگي از سوي رئيس جمهوري در مراسم استقبال از دو مستندساز حضور داشت مي‌گويد: نمي‌دانم.
خبرنگار ادامه مي‌دهد: چرا شما نبوديد و ابطحي مي‌گويد: من خبر نداشتم، كسي مرا دعوت نكرده بود؟ و وقتي خبرنگار مي پرسد: مگر براي استقبال از شيرين عبادي دعوت شده بوديد؟ مي‌گويد: نه آن مراسم را خبر داشتم.
عبدالله رمضان‌زاده سخنگوي دولت سومين نفري است كه با وي تماس گرفته مي‌شود ولي تلفن همراه وي يا در دسترس نيست و يا اينكه بر روي دفترش دايورت ( انتقال داده شده) است و كاركنان دفتر سخنگوي دولت در اين زمينه اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند.
با دفتر علي خاتمي برادر و رئيس دفتر رئيس جمهوري تماس گرفته مي‌شود، ولي آنجا نيز پاسخ منفي مي‌دهند و مي‌گويند ازآقاي خوشرو بپرسيد.
براي دومين بار با خوشرو تماس مي‌گيريم و خوشرو در پاسخ مي‌گويد: شما از كجا هستيد و براي چه اين را مي‌پرسيد و وقتي مشخصات كامل خبرنگار را مي‌گيرد مي‌گويد به آقاي طالب مدير امور رسانه‌اي نهاد رياست جمهوري زنگ بزنيد.
وقتي با آقاي طالب تماس گرفته مي‌شود مي‌گويد: من به همراه عده‌اي ديگر از سوي رئيس جمهوري در اين مراسم حضور داشتيم.
با دفتر ستاري‌فر رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و يكي ديگر از كسانيكه در مراسم استقبال از شيرين عبادي حاضر بود تماس مي‌گيريم و مسئولين دفتر وي پاسخ به اين سوال را كه چرا ستاري فر مانند مراسم استقبال از شيرين عبادي در مراسم استقبال از دو مستندساز حاضر نبود را به آينده موكول مي‌كنند.
معصومه ابتكار كسي كه نامش در ايام سيزده آبان سالروز تسخير لانه جاسوسي به دليل حضور در اين حركت بيشتر به زبان مي‌آيد و اينك معاون رئيس جمهوري و رياست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور است، فرد ديگري است كه گفته مي‌شد در مراسم استقبال از شيرين عبادي حاضر بود.
با دفتر وي تماس گرفته مي‌شود يكي از نزديكان در دفتر وي ضمن تكذيب حضور معصومه ابتكار در مراسم استقبال از شيرين عبادي توضيح مي دهد: آن شب، اتفاقا" چند نفر از اعضاي دولت با وي تماس گرفتند كه به فرودگاه بيايد ولي ايشان به دليل مشغله‌كاري به آنجا نرفتند.
وي افزود: اتفاقا" خانم شجاعي رئيس دفتر مشاركت امور زنان نيز در آن مراسم حاضر نبود.
و اين سئوال بي پاسخ ماند كه چرا كساني به استقبال مستند سازان نرفتند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1050

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو استقبال، دو رفتار، چه كساني به استقبال مستندسازان آزاد شده از بند نرفتند؟ فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016