يكشنبه 18 آبان 1382

اطلاعيه جبهه دمکراتيک ايران پيرامون ديدار گروهي از خانواده هاي زندانيان سياسي با نماينده ويژه سازمان ملل در امور آزادي بيان

جبهه دمکراتيک ايران
اطلاعيه خبري

ديدار گروهي از خانواده هاي زندانيان سياسي و عقيدتي و اعضاي جبهه دمکراتيک ايران و جبهه متحد دانشجويي با نماينده ويژه سازمان ملل در امور آزادي بيان

عصر روز شنبه 17 آبان، گروهي از خانواده هاي زندانيان سياسي و عقيدتي، از جمله بستگان زندانيان سياسي و عقيدتي وابسته به جبهه دمکراتيک ايران و جبهه متحد دانشجويي؛ خانواده هاي حشمت الله طبرزدي، دکتر فرزاد حميدي، احمد باطبي، اميد عباسقلي نژاد، اکبر خوانساري، مهرداد لهراسبي، امير عباس فخرآور، کوروش صحتي، حسن زارع زاده، مهرداد حيدر پور و همچنين گروهي از بستگان زندانيان سياسي و عقيدتي ديگر؛ خانواده هاي عباس عبدي، دکتر هاشم آقاجري، رضا عليجاني، ايرج جمشيدي، تقَي رحماني، اکبر گنجي، سيامک پورزند و نيز خانم اعظم طالقاني و همچنين برخي از مادران فرزندان ناپديد شده از جمله مادر شهرام نيک خواه در محل سازمان ملل با آقاي ليگابو، فرستاده ويژه سازمان ملل ديدار و گفتگو کردند.
در اين ديدار که جمعي از فعالين سياسي تشکلهاي مستقل دانشجويي و آزاديخواه ايران از جمله؛ احمد باطبي (در مرخصي)، بينا داراب زند، امير ساران، علي سرمدي، بهرام ايراني، حجت پيروز، خانم شوشتري، شيوا نظري، کيانوش سنجري نيز حضور داشتند، خانواده هاي زندانيان سياسي و فعالين دانشجويي با تشريح نحوه برخورد دستگاه قضايي با خود، همسران، پدران و فرزندانشان، خواستار رسيدگي به وضعيت آنها و بازديد نماينده ويژه سازمان ملل از مکان بازداشت زندانيان سياسي و عقيدتي شدند.
اين ديدار به دليل حضور مادران داغداري که از وضعيت فرزندانشان ابراز بي اطلاعي مي کردند در فضايي همراه با بغض برگزار گرديد.
مادر شهرام نيک خواه، از هموطنان کليمي، با اندوه فراوان به بيان نگراني خود از وضعيت فرزندش پرداخت و گفت: فرزندم غريب به 9 سال پيش به همراه جمعي از دوستانش در جريان خروج از کشور، بازداشت شده است و پس از 9 سال انتظار، هنوز هيچ خبري از او ندارم. ايشان کليمي بودن فرزندش را دليل اصلي بازداشت وي دانست.
همچنين پدر دکتر فرزاد حميدي و امير عباس فخرآور نيز به بيان نحوه بازداشت و شکنجه هاي اعمال شده بر روي فرزندان خود پرداختند.
پدر دکتر فرزاد حميدي گفت: فرزندم را تا کنون 3 بار بازداشت کردند، قفسه سينه او را شکستند و همينک نيز او در بند جنايتکاران در زندان قصر به سر ميبرد.
همچنين عکس هايي از شکنجه و ضرب و شتم امير ساران، عضو مرکزي جبهه دمکراتيک ايران به نماينده ويژه سازمان ملل ارائه شد.
خواهر مهرداد لهراسبي، يکي از بازداشت شدگان کوي دانشگاه تهران در سال 78، نيز به بيان وجود بيماريهاي جسمي برادرش پرداخت و گفت: مهرداد به دليل عدم وجود وصيقه، نتوانسته است تاکنون به مرخصي بيايد و همينک نيز دچار وضعيت وخيمي در زندان مي باشد.
علي سرمدي، يکي از اعضاي جبهه دمکراتيک ايران نيز با بيان اينکه اين جبهه داراي بيشترين تعداد زندانيان سياسي و عقيدتي در بند مي باشد، به معرفي اين زندانيان پرداخت و ليستي از زندانيان سياسي را براي برسي به نماينده ويژه سازمان ملل ارائه نمود.
همچنين در اين ديدار، کيانوش سنجري به عنوان يکي از کوچکترين تلاشگران دمکراسي که از سن 17 سالگي چندين بار طعم تلخ زندانهاي جمهوري اسلامي را چشيده است، با بيان نحوه برخورد دستگاه قضايي و بازجويان با وي در طول غريب به 2 سال زندان، گفت: سال گذشته در بحبوحه سفر آقاي لويي ژوانه به تهران براي بازديد از زندانها و گفتگو با زندانيان سياسي، بنده به دستور دادگاه انقلاب به سلول انفرادي منتقل شدم تا نتوانم با نمايندگان ويژه سازمان ملل گفتگو کنم.
کيانوش سنجري خواستار بازديد نماينده ويژه سازمان ملل از بازداشتگاه هاي انفرادي آشکار و پنهان در ايران شد.
آقاي ليگابو با ابراز همدردي با خانواده هاي زندانيان سياسي، ابراز اميدواري کرد تا بتواند فردا با زندانيان سياسي و عقيدتي در زندان ملاقات و گفتگو کند.
لازم به ذکر است که از حضور خبرنگاران به داخل سالن گفتگو جلوگيري شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1110

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعيه جبهه دمکراتيک ايران پيرامون ديدار گروهي از خانواده هاي زندانيان سياسي با نماينده ويژه سازمان ملل در امور آزادي بيان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016