پنجشنبه 29 آبان 1382

عضو شوراي شهر قم: الحمدلله هنوز موفق نشده‌‏اند حكم اعدام آقاجري خائن را نقض بكنند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
همايش معنوي ميثاق با ولايت در ميدان روح الله، در كنار منزل قديمي حضرت امام خميني(ره) در قم و در نزديكي دفتر جبهه مشاركت منطقه قم برگزار شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران، اين همايش معنوي كه با نصب تراكت از صبح ديروز در سطح شهر قم و فراخوان از امت حزب الله براي شركت در اين مراسم شروع شده بود در اعتراض به جلسات سخنراني كه در ماه مبارك رمضان در جبهه مشاركت قم برگزار شده بود انجام گرفت.
اين مراسم از ساعت 30/6 دقيقه بعدالظهر چهاشنبه با اذان و اقامه نماز جماعت و به امامت احمد پناهيان برادر حجت الاسلام عليرضا پناهيان برگزار شد.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو شوراي اسلامي شهر قم و سردبير نشريه پرتوطي سخنان به مطالب عنوان شده در اين جلسات توسط سخنرانان دعوت شده اعتراض كرده و با استناد به برخي از گفته هاي سخنرانان، اين سخنان را اهانت به اسلام و دين و امام خميني (ره) دانست.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام پناهيان، با سر دادن الله اكبر و لاالله الا الله در جمع معترضين گفت: اين روند ، روند اداره شهر اهل بيت نيست، ما فقط الان يك اخطار برادرانه و هشدار خيلي ملايم مي دهيم.
وي در ادامه از معترضين خواست كه با مشتهاي گره كرده با سر دادن شعارهاي از جمله، "شهر مقدس قم جاي منافقين نيست"،" مسلمان مي ميرد، ذلت نمي پذيرد"، "ما پيرو ولايتيم"، "هيات من الذله"، "خون حسين مي‏جوشد، حزب الله مي‏خروشد"، "مگر بر منافق، مرگ بر آمريكا"، "مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس" او را همراهي كنند.
پناهيان در پايان با ذكر مصيبت نوحه و سينه زني به شعارهايش پايان داد.
بيشتر معترضين شركت كننده در اين مراسم را طلاب مدارس علميه قم، و همچنين افرادي كه در شبهاي قبل نسبت به حضور پيمان و نبوي در مقابل جبهه مشاركت قم معترض بودند را تشكيل مي داد.
لازم به ذكر است كه در اين مراسم اعلام شد كه فرماندار قم برگزاري اين همايش را غير قانوني اعلام كرده است.
در تجمع شب گذشته كه در مقابل دفتر جبهه مشاركت برگزار شد اصلاعيه‏اي با امضاي جمعي از جوانان متدين و انقلابي قم و با عنوان "فتنه انگيزان در قم چه مي‏كنند؟!" در ميان معترضين و افراد عادي كه در اين مراسم حضور داشتند در تيراژ وسيعي پخش شد.
به گزارش خبرگزاري كاير ايران، در اين اعلاميه آمده است:" حزب ورشكسته مشاركت كه هنوز از شكست مفتضحانه در انتخابات شوراها خود را باز نيافته است در آستانه انتخابات مجلس هفتم مي خواهد با جنجال آفريني ها و مظلوم نمايي‏ها بار ديگر ملت ايران را فريب دهد."
در اين اطلاعيه آمده است: "آنها فكر مي‏كنند كه اكنون سال 76 يا 77 است كه اهداف پليد آنها براي مردم روشن نشده است، امروز ديگر همه چيز براي مردم روشن شده از اختلاس بهزاد نبوي تا جاسوسي عباس عبدي و ادعاي پيغمبري اكبر گنجي!"
در ادامه اين اطلاعيه كه با عنوان جمعي از جوانان مومن و متدين قم نوشته شده است: قهرمانان جبهه اصلاحات در اين چند شب كه از حضور مردم و جوانان سخت وحشت افتاده بودند ذليلانه فرار را برقرار ترجيح دادند.
در اين اطلاعيه با اشاره به اينكه براستي چرا فاتحان قم كه همواره از فتح سنگر شهر مقدس قم سخن مي‏راندند اين گونه ذليلانه مي‏روند؟ آمده است: مهمترين دليل آن اين است كه در سفر به قم مي فهمند كه شعار شهر مقدس قم جاي منافقين نيست يك شعار توخالي نيست.
در پايان اين اطلاعيه آمده است به كليه مسئولان موثر در برپايي اين جلسات هشدار مي‏دهيم چنانچه به اين گونه تحركات كور و ضد ديني خود ادامه دهند با خشم الهي و انقلابي مردم قم روبرو خواهند شد.
لازم به ذكر است تعدادي از افرادي كه در شبهاي گذشته نيز حضور فعالي در اين تجمعها داشتند و در جمع معترضين سخنراني مي كردند در مصاحبه با خبرنگار ايلنا هر گونه انتصاب اين اطلاعيه به گروه خود را تكذيب كردند و نمي دانستند كه اين اطلاعيه از طرف چه كساني صادر شده است.
روانبخش، سر دبير نشريه پرتو نيز در جمع معترضين با اشاره به اينكه مومن دين و ايمانش از همه چيزش واجب است، گفت: به چهره انسان گناهكار نبايد لبخند زد بايد ما چهره‏هاي رو درهم كشيده با وي روبرو شويد كه اين نشان از غيرت ديني شما دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري كار ايران وي كه در جمع معترضين به حضور برخي از شخصيتهاي سياسي در قم سخن مي گفت، افزود: بر اساس آيات و روايات انسان مومن در برابر كساني كه حدود الهي را مي شكنند بايد همانند پلنگ مجروح باشد.
وي با اشاره به اينكه نظريه پردازان تساهل و تسامح مي‏خواهند غيرت ديني را از جوانان بگيرند، گفت: قرآن و ائمه اين را نمي‏گويند و اهل تساهل و تسامح نبودند. امام حسين (ع) به كربلا آمد و جنگيد و بهترين افراد خود را از دست داد در صورتي كه مي‏توانست با يزيد و معاويه از در تساهل و تسامح وارد شود.
سر دبير نشريه پرتو گفت: سياستگذاران نظريه تساهل و تسامح با استفاده از حمايت‏هاي سياسي برخي از دولتمردان و پولهاي كلاني كه از سفره پابرهنه‏ها و فقرا بر مي دارند و صرف اين مسائل مي كنند هر چه مي‏خواهند مي گويند و مي نويسند.
وي گفت: سالها با نوك قلمها و زبانهاي خودشان تاختند، نوشتن و گفتند، تا جايي كه بعضي از آنها در حد ارتداد پيش رفتند.
عضو شوراي شهر قم با اشاره به حكم اعدام آغاجري گفت: وقتي قاضي دادگاه حكمش را صادر كرد با جوسازي ها و شعارهايشان مي خواستند كه حكم ارتداد و اعدام آغاجري خائن را نقض بكنند كه به حمدالله هنوز موفق نشده‏اند.
وي افزود: حالا كار به جايي رسيده كه كساني به شهر قم، شهر خون و قيام مي‏آيند و در يك ساختمان سربسته كوچك و ذليلانه جمع مي شوند و هر چه مي خواهند به نظام، دين، فقه و قرآن مي گويند و مي‏روند.
روانبخش گفت: اگر مردم اعتراض نمي‏كنند براي آن است كه دوست ندارند در شرايط كنوني جامعه به تشنج و تنش كشيده شود.
وي گفت: در مركز فقاهت يك عمامه به سر مزدور كه از آمريكايها پول گرفته و اسنادش در كيهان منتشر شد، مي‏گويد فقه براي بشر كارآيي ندارد.
عضو شوراي شهر قم با بان اينكه آيا هنوز بايد عمامه بر سر اينها باشد، گفت: براي دادگاه ويژه روحانيت متاسف هستم.
وي گفت: خجالت نمي كشييد، شرم نمي كنيد. نايب رييس مجلس را بياوريد براي 10 نفر صحبت كند و بعد فرار كند و برود به جاي اينكه بايستد و جواب دهد.
سخنران همايش ميثاق با ولايت باخطاب قرار دادن فرماندار قم گفت: فرماندار شهر اهل بيت روزه سياسي مي‏گيرد، در حمايت از عباس عبدي و در دفتر جبهه مشاركت افطار مي‏كند، اين فرماندار شهر سپس زمينه چنين مراسمهايي را فراهم مي‏كند و مخالفت هم ندارد.
وي با اشاره به اينكه من نماينده انتخابي مردم هستم و به عنوان بلند گوي مردم حرف مي زنم، گفت: به دستاندركاران اين برنامه‏ها و فرماندار شهر قم كه از برگزاري اين مراسمها حمايت مي‏كند هشدار مي دهيم دست از اين كارها بردارند و اگر بخواهند اين كارها را ادامه بدهند، آن وقت است كه جوانان مومن و غيور اين شهر تكليف خود را انجام خواهند داد.
به گزارش خبرگزاري كار ايران حجت الاسلام روانبخش، عضو شوراي شهر قم در مصاحبه اختصاصي با ايلنا در پاسخ به سالي در خصوص اينكه تعريف شما از منافق چيست و چه كساني را منافق مي‏دانيد؟ گفت: كسي كه اسم اسلام را مي برد اما در دلش هيچ اعتقادي به اسلام ندارد منافق است.
عضو شوراي شهر قم با اشاره به اينكه منافق هر فرصتي كه پيدا بكند مي خواهد به اسلام ضربه بزند، گفت: بر اساس اين تعريف خيلي ها كه چنين موقعيتي داشته باشند و چنين كاري را بكنند را شامل مي شود.
روانبخش در پاسخ به اين سوال آيا نماينده مجلس كه به تاييد شوراي نگهبان رسيده و براي سخنراني به قم آمده نيز جزء منافقين محسوب مي‏شود، گفت: فرقي نمي‏كند نماينده باشد يا غير نماينده باشد بر اساس تعبير قرآن و روايات منافق كسي است كه باطنش با ظاهرش متفاوت باشد حالا هر كس كه مي‏خواهد باشد.
وي در ادامه در پاسخ به سوال يكي از افراد عادي حاضر در اين جلسه كه پرسيد آيا در مقابل هر جلسه‏اي كه افراد سخنراني مي‏كنند بايد يك همايش با عنوان معنوي برگزار شود، گفت: وقتي در مدينه منافقين در خانه‏اي جمع شدند و مي خواستند توطئه بكنند پيامبر اكرم فرمودند آيا كسي هست كه برود و خانه را آتش بزند ما كه اين كار را نيز نكرديم ما فقط آمديم اينجا تا اظهار وجود كنيم.
همچنين احمد قابل رئيس جبهه مشاركت شهر قم در گفت و گو با خبرنگار ايلنا با اشاره ه جو سازيهاي صورت گرفته و پخش اطلاعيه‏ جهت ممانعت از سخنراني عطاءالله مهاجراني گفت: به درخواست استانداري و فرمانداري شهرستان قم اين مراسم را لغو كرديم.
وي افزود: پس از اينكه فرماندار شهرستان قم درخواست مكتوب خود را مبني بر لغو مراسم به منظور جلوگيري از برههم خوردن نظم شهر قم به دست ما رساند، تتصميم بر اين شد كه به خاطر احترام به نهادهاي رسمي كشور و قانون اين برنامه برگزار نشود.
قابل تصريح كرد: تجمع غير قانوني جمعي از صادر كنندگان اطلاعيه اكنون در مقابل دفتر جبهه مشاركت قم در حال برگزاري است و طبعا تجمع كنندگان پس از نصب اطلاعيه لغو مراسم متفرق خواهند شد.
رئيس جبهه مشاركت قم گفت: كساني كه اطلاعيه صادر كرده‏اند و قصد دارند با اجتماع خود مانع از سخنراني شوند هنوز هيچ‏گونه مجوزي براي اين كار دريافت نكرده‏اند.
قابل در واكنش به اطلاعيه‏اي كه از سوي جمعي از طلاب حوزه علميه قم در رابطه با تجمع در مقابل دفتر جبهه مشاركت گفت: ما طبق روال برنامه‏هايي كه از شب‏هاي گذشته اعلام كرده‏ايم حركت خواهيم كرد و منتظر هستيم تا مسئولين امنيتي شهر نتيجه تصميم خود را اعلام كنند.
وي افزود: طبيعتاً تأمين امنيت اين جلسه به عهده مسئولين امنيتي شهر و استان است.
هادي قابل در ادامه با اشاره به اينكه ظاهراً برگزاري اين تجمع اعتراض آميز قطعي شده است و اعتراض كنندگان قصد دارند در مقابل دفتر جبهه مشاركت نماز جماعت برگزار كنند، اظهار داشت: كساني كه اقدام به اين اعمال مي‏كنند هيچ‏گاه خود تصميم گيرنده نبوده‏اند و معمولاً براي اعمال ايشان از قبل تصميماتي اتخاذ شده است و ظاهراً برنامه اين است كه امشب مانع از برگزاري مراسم و سخنراني شود.
رئيس جبهه مشاركت قم در پاسخ به فرازي از اطلاعيه صادر شده توسط طلاب حوزه علميه قم مبني بر توهين به مقدسات تصريح كرد: توهين به مقدسات تنها يك ادعاست، بلكه به نظرم توهين به مقدسات زماني ثابت مي‏شود كه محكمه ثابت شود. اگر كسي به مقدسات توهين كرده بايستي دستگاه قضايي آن را ارزيابي نمايد.
وي افزود: اين گونه ادعاها تنها محملي بر انجام اعمال خلاف قانون اين افراد است.
قابل در پايان اظهار داشت: وقتي كسي هنوز سخنراني نكرده است چه طور مي‏توان پيش بيني كرد كه سخنان وي توهين به مقدسات است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1438

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عضو شوراي شهر قم: الحمدلله هنوز موفق نشده‌‏اند حكم اعدام آقاجري خائن را نقض بكنند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016