يكشنبه 2 آذر 1382

پرستو فروهر: دادخواهي از آنچه بر داريوش و پروانه فروهر رفته، با زندگي‌ام عجين شده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
پرستو فروهر در پنجمين سالگرد درگذشت پروانه و داريوش فروهر گفت: پس از پنج سال در ماه آذر گرد‌هم آمده‌ايم تا ياد داريوش و پروانه‌ي فروهر و يكايك قربانيان خونين اين ماجرا را زنده نگاه داريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي كه در حسينيه‌ي ارشاد سخن مي‌گفت، با بيان اينكه در گذر زمان ياد آنها زنده است و شفاف‌تر مي‌شود، به بيان خاطراتي از دوران مبارزات سياسي پدرش در دوران قبل از انقلاب و شكنجه‌هايي كه وي متحمل شده بود، پرداخت و گفت: آنها سالها زير سايه‌ي سنگين هجوم خشونت ايستادند و دست از تلاش برنداشتند.
فروهر با بيان اينكه در حال حاضر از جسم داريوش و پروانه‌ي فروهر تنها دو لكه خون خشك‌شده بر فرش باقي مانده است، عنوان كرد: از آن هنگام كه چشم از آنها فرو بستم و آنها را به خاك سپردم، دادخواهي از آنچه بر آنها رفته با زندگي‌ام عجين شده است.
وي خطاب به حاضران در اين مراسم و مردم عنوان كرد: ما خيل داغداران را از ياد نبريد، ما سوگ و درد خويش را با غرور به شانه‌هاي خود كشيده‌ايم و اميد به عدالت را در لابه‌لاي زخم‌هاي دلمان پاس داشته‌ايم.
وي كه از قتلهاي زنجيره‌يي و زخمهايي كه اين فاجعه ايجاد كرد به عنوان درد مشترك مردم ايران نام مي‌برد، آن را نقطه‌ي عطفي در توجه به سرنوشت دگرانديشي در ايران دانست.
فروهر كه در اظهاراتش آنچه در طي پنج سال اخير در رسيدگي به پرونده‌ي قتلها انجام شده را كافي و در حد مطلوب نمي‌دانست، به آنچه آن را اتفاقاتي كه براي برخي از روزنامه‌نگاران، روزنامه‌ها و وكلاي پي‌گير در اين قضيه افتاد، مي‌ناميد، اشاره كرد و مدعي شد كه اين اتفاقات، تاواني بر پيگيري آنها در اين قضيه و پافشاري آنها در جهت معرفي عاملان اين قتلها بوده است.
فروهر هم‌چنين با بيان اينكه قتلهاي پاييز 78 به ابزاري براي امتيازگيري از حريف تبديل شده است، خطاب به مردم گفت: تعهد به حقيقت و عدالت را از ياد نبريد و اين تعهد پربار را با انديشه‌ي واپسگراي انتقام، كدر نكنيد كه انتقام زاييده‌ي خشونت است.
وي با زنده‌نگاه‌داشتن ياد و خاطره‌ي كساني كه در اين قتلها جان خود را از دست دادند، به اظهاراتش خاتمه داد.
هم‌چنين در اين مراسم، معين‌فر با بيان ديدگاه‌هايش در ارتباط با قتلهاي زنجيره‌يي به اوضاع سياسي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: امروز ايران به جبهه‌ي متحد ملي براي حفظ آزادي و استقلال و تماميت ملي نياز دارد و تنها راه حفظ حقوق ملت از خطرهاي ايجادشده، اتكا به مردم و آرمانهايي كه ملت ايران در سده‌ي اخير دنبال آن بودند، است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1576

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پرستو فروهر: دادخواهي از آنچه بر داريوش و پروانه فروهر رفته، با زندگي‌ام عجين شده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016