يكشنبه 9 آذر 1382

مجيد انصاري: اگرعملكرد صادق‌ خلخالي بدون‌توجه به مقتضيات زمان ومكان به جامعه منتقل شود، صداقت و امانت را رعايت نكرده‌ايم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
مراسم بزرگداشت آيت‌الله حاج شيخ صادق خلخالي، عصر امروز در مسجد الجواد (ع) تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران در اين مراسم كه با حضور رييس‌جمهور، آيت‌الله سيدهاشم رسولي محلاتي از سوي دفتر مقام معظم رهبري، رييس مجلس شوراي اسلامي،حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري، جمعي از نمايندگان مجلس و وزرا، چند تن از اعضاي مجلس خبرگان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني و تعدادي از شخصيت‌هاي مذهبي و سياسي برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري با بيان اين‌كه قرآن كريم در تصوير سيماي انسان شايسته و برجسته، ملاكهايي را به عنوان معيار فضيلت و برتري مشخص كرده است، مهم‌ترين و شاخص‌ترين ملاك فضيلت را علم عنوان كرد و گفت: اگر علم بدون مسووليت و عالم بدون تعهد باشد، هم‌چنين علم در خدمت منافع دنيوي قرار گيرد، نه تنها ارزش ندارد بلكه به گفته‌ي قرآن، عريان و گزنده است.
اين نماينده‌ي مجلس خبرگان با بيان اين‌كه امروز در كشور، علماي ما امراي ما نيز هستند و كشور در دست عالمان است، گفت: بنابراين اگر عالمان حاكم، راه اصلاح و صلاح را در پيش بگيرند، يكجا مي‌توانند تاثير بنيادي و بسيار پويايي در حركت حكومت اسلامي به سمت ترقي را موجب شوند.
وي اضافه كرد: اگر خداي نكرده، يك عالم حاكم، راه فساد را بپيمايد، جامعه را به صورت مضاعف به فساد مي‌كشاند؛ زيرا هم حاكم و هم عالم جامعه است و اين وظيفه‌ي عالمان و حاكم را خطيرتر مي‌كند.
نماينده‌ي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد اين‌كه آيت‌الله خلخالي جزو ياران امام (ره) در قبل و بعد از پيروزي انقلاب بوده‌اند، گفت: امروز انقلابي‌شدن فرقي ندارد، بلكه نان هم دارد ولي در قبل از انقلاب، همراهي با امام چيزي جز خطر نداشت.
وي افزود: آيت‌الله خلخالي بيشتر شهرهاي ايران را به عنوان تبعيدگاه رفته‌ بودند و حتي در تبعيدگاه هم رسالت پيغمبرگونه‌ي امام (ره) را انجام مي‌دادند.
انصاري در ادامه با بيان اين‌كه حضرت امام‌(ره) اموري چون كناره‌گيري عالمان از مسووليتهاي اجتماعي و اين‌كه منزلت عرفاني و تقواي آنان در صورت حضور در جامعه از بين مي‌رود را شكستند، گفت: امام(ره) اين بتها را شكست و فرزندان و شاگردان امام نبايد بگذارند در حوزه‌هاي علميه مجددا توجه به بتهاي شخصيتي شكل بگيرد و اگر كساني در ميدان جهاد و اجتهاد مسوولانه قدم گذاشتند، افرادي كم‌سواد به حساب آيند.
وي مردم‌داري و تعهد عالمان را نيز بسيار مهم دانست و گفت: علماي شيعه در طول تاريخ پرمخاطره‌ي شيعه همواره مدافع حقوق اساسي مردم بودند و آيت‌الله خلخالي يك عالم بود كه علم را در خدمت مردم و انقلاب به كار برد.
وي شجاعت آيت‌الله خلخالي را در پذيرش مسووليت قضاوت در شرايط دشوار بعد از انقلاب بيشتر از شجاعت وي در قبل از انقلاب دانست و گفت: من بسيار متاسفم كه اين شخصيت هنوز مورد ظلم قرار مي‌گيرد.
انصاري در همين راستا با بيان اين‌كه مطبوعات بايد قدر توسعه‌ي مطبوعاتي كشور را بدانند و از بركت اصلاحات و توسعه‌ي سياسي و فرهنگي استفاده كنند، ادامه داد: صاحبان خبر بايد حرمت اطلاع‌رساني را به جاي آورند؛ چرا بايد در لا‌به‌لاي مطالب، عقده‌گشايي شود؟.
عضو مجمع روحانيون مبارز اضافه كرد: اگر اقدامات تاريخي را در همان مقطع زماني و مكاني خاص بررسي نكنيم كاري خائنانه است. اگر امروز بعد از 25 سال بدون توجه به مقتضيات زمان و مكان و خطراتي كه انقلاب را تهديد مي‌كرد و مشكلاتي كه وجود داشت، عملكرد ياران امام يا شخص امام را در فضاي امروزي بدون تحليل و توضيح به جامعه منتقل كنيم، صداقت و امانت را رعايت نكرده‌ايم.
وي گفت: چرا وقتي گفته مي‌شود آقاي خلخالي براي 20 نفر در پاوه دستور اعدام داده است، در كنار آن نمي‌نويسند كه در پاوه چه بلوايي بود؟، پوست سر بچه‌هاي مردم را زنده زنده مي‌كندند، با حلبي سر بچه‌ها را مي‌بريدند، اندام آنها را قطع مي‌كردند و خون مردم را مي‌ريختند؛ استقرار و امنيت كشور در مرحله‌ي نابودي بود؛ چرا جفا و ظلم مي‌شود؟
وي افزود: من نمي‌خواهم از آن‌چه اتفاق افتاده بيخود دفاع كنم، حتي در حكومت حضرت علي(ع) هم كه خود ايشان معصوم بودند، كارگزارانش دچار خطا و اشتباه مي‌شدند.
وي گفت: آيت‌الله خلخالي حقيقتا به گردن انقلاب اسلامي حق عظيمي داشتند و دشواري‌هايي را برطرف كردند كه همين امروز اگر از مردم ايران نظرسنجي كنند، مي‌گويند قاطعيت و برخورد درست خلخالي‌گونه مي‌خواهد تا ريشه‌ي مواد مخدر و اعتياد از جامعه‌ي ايران بركنده شود.
انصاري افزود: شرط انصاف اقتضا مي‌كند كه قدر افراد و خدماتي را كه كرد‌ه‌اند بدانيم تا خدمتگزاران موجود جامعه براي خدمت بيشتر تشويق شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Khalkhali is now completely EXPIRED
Hanging judge, murder, butcher, whatever you want to call him does not exist anymore. Ayatollah Khalkhali Expired on Wednesday after an operation on his brain which he claimed was a companion to his revolutionary soul. The brain which slaughtered...
Iran For Dummies
November 30, 2003 09:23 PM

ظرف زمان و مکان
آهاي ملت ، وقتي يکي از ماستمالي کنندگان در باره خلخالي صحبت از ظرف زمان و مکان کرد خيلي گشتم تا اين عکس را پيدا کنم .
Kalagh Siah
December 3, 2003 08:13 AM

Copyright: gooya.com 2016