چهارشنبه 19 آذر 1382

حساسيت دير هنگام دولت و مطبوعات، جهانگردان خارجي دوشنبه هفته گذشته ربوده شده اند، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
جهانگردان خارجي دوشنبه هفته گذشته (دهم آذرماه)توسط افراد ناشناس ربوده شده اند.
به گزارش خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري كار ايران‌‏, ايلنا, كامبيز مشتاق گوهري رييس سازمان ايرانگردي و جهانگردي استان سيستان و بلوچستان با اعلام اين مطلب گفت:‌‏در حال حاضر اطلاعات دقيقي در زمينه جهانگردان ربوده شده در دست نيست و دزديده شدن آن ها طي اين مدت تنها با يك تماس تلفني اطلاع داده شده است .
حميد مهدوي اقدم رييس كميته گردشگري مجلس شوراي اسلامي نيز ربوده شدن جهانگردان در هفته گذشته را تاكيد كرد وخواهان تعقيب جدي اين مساله توسط مسئولان و مقامات كشور شد .
ربوده شدن مجدد جهانگردان خارجي آن هم پس از چهار سال تمامي نگاه را متوجه اين مساله كرده است كه آيا ايران كشوري امن براي جهانگردان محسوب مي شود.
درست چهار سال پيش بود كه جهانگردان پرتغالي و اسپانيايي توسط گروههاي ناشناسي به گروگان گرفته شدند و ربايندگان براي آزادي آن ها تقاضاي مبالغ كلاني را نمودند و سر انجام پس از مدت ها گفتگو و رايزني جهانگردان ربود شده را آزاد كردند.
اگر چه در آن زمان نمايندگان مجلس پنجم شوراي اسلامي درصدد يافتن راه حل هايي براي پايان دادن به چنين مسائلي بودند اما امروز مجدداً شاهد به وقوع پيوستن چنين ماجراهايي هستيم .
نكته مهم و قابل توجه در اين زمينه عدم اطلاع رساني شفاف مسئولان محسوب مي شود,چرا كه چهارشنبه هفته گذشته (12 آذر)در استان سيستان و بلوچستان اتفاق كاملاً نادري پيش مي آيد كه خبرگزاري دانشجويان ايران در ارتباط با آن چنين گزارش داده است :" اتوبوس حامل طه عبده خدايي رييس سازمان ايرانگردي و جهانگردي و جمعي از خبرنگاران مطبوعات و صدا و سيما كه در حال عزيمت از زاهدان به زابل بودند علي رغم هم آهنگي قبلي در حوالي منطقه كوله سنگي واقع در 35 كيليومتري شهر زاهدان از سوي مامورين نيروي انتظامي متوقف مي شود كه با وجود ارائه كارت شناسايي معاون وزيرارشاد و رئيس سازمان ايرانگردي به مامورين پاسگاه, آن ها خواهان بازرسي از اتوبوس مي شوند و پس از سه ساعت توقف و بازرسي كامل اجازه حركت به گروه همراه رييس سازمان ايرانگردي و جهانگردي داده مي شود و به همين دليل سفر اين گروه نا تمام باقي مي ماند.
اين حركت نيروي انتظامي چهارشنبه هفته گذشته 12 آذرماه يعني دقيقاً 2 روز بعد از گروگان گيري جهانگردان نشان از آمادگي نيروي انتظامي دارد تا از امكان بروز وقايع مشابه در چنين شرايطي جلوگيري شود .
اما از سوي ديگر اين سوال پيش مي آيد كه چرا اطلاع رساني شفافي در اين زمينه از سوي مسئولان سازمان ايرانگردي و جهانگردي انجام نشده است.
نكته مهم ديگر اين است كه گروه دعوت كننده جهانگردان براي سفر به ايران چرا در ارتباط با مسائل و فضاهاي مختلف استان هاي كشور توضيحات لازم را در اختيار آن ها قرار نداده است تا از بروز چنين مسائلي و نا امن جلوه دادن فضاي كشور جلوگيري شود,چراكه پس از اعلام خبر ربوده شدن جهانگردان حجم عظيمي از هشدارها براي سفر به ايران توسط برخي از كشورهاي غربي به اتباع خود آغار كرده اند.
اما نكته مهم تر اين است كه چرا چنين گروه هايي از همان چند سال پيش مورد پي گيري كامل و شناسايي قرار نگرفتند تا امروزه به هنگام بروز چنين مسائلي دستگاه ها و سازمان هاي مسئول با سرعت بيشتر موفق به شناسايي ربايندگان و آْزادي گروگان ها شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2096

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حساسيت دير هنگام دولت و مطبوعات، جهانگردان خارجي دوشنبه هفته گذشته ربوده شده اند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016