يكشنبه 30 آذر 1382

جناب کروبي! مردم به کساني که قانون اساسي و نظام را قبول "دارند" راي نمي دهند! ف.م.سخن

جناب کروبي!

در خبرها آمده بود که حضرتعالي از مسئولان نظارت و شوراي نگهبان خواسته ايد تا با اجراي قانون، جلوي ورود افرادي که "شايستگي و لياقت ندارند و مخالف نظام جمهوري اسلامي هستند و قانون اساسي را قبول ندارند" به مجلس بگيرند. البته ايراد چنين فرمايشي از جانب حضرتعالي کاملا قابل درک و فهم است و کسي را دچار تعجب وشگفتي نمي کند. از همان روزي که رهبر انقلاب بعد از بحث و جدل هاي فراوان و وجود کانديداهاي مناسب تر، شما را بر صندلي رياست مجلس نشاند مشخص بود که بايد در آن جايگاه رفيع، نه به عنوان حافظ حقوق ملت، بلکه در نقش ترمز و عامل بازدارندهء تندروي هاي احتمالي برخي نمايندگان، ايفاي نقش نماييد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شما خود مي دانيد که در مقابل مقام معظم رهبري و تصميمات شوراي نگهبان ِ ساخته و پرداختهء ايشان، يک هيچ هستيد؛ يک هيچ بزرگ. گمان مي کنم که معني ذوب در ولايت هم همين باشد، يعني هيچ کس در نظام جمهوري اسلامي، در مقابل مقام شامخ ولايت، توانائي ابراز نظر و مخالفت با تصميمات ايشان را نداشته باشد و اين امر به روشني در اصل ولايت فقيه قانون اساسي نيز منعکس شده است.

شما خوب مي دانيد که شوراي نگهبان بدون اظهار ِ نظر ِ حضرتعالي هم، جلوي ورود بسياري از افراد را به مجلس خواهد گرفت و اين اظهارات کوچک ترين تاثيري بر فقها و حقوقدانان آن شورا نخواهد داشت اما در آستانهء انتخابات، نياز به آراء امت شهيد پرور داريد تا خداي نکرده به سرنوشت حضرت آيت الله رفسنجاني و نفر" بيستم" شدن و آن فضاحت و رسوائي دچار نشويد. البته اهل سياست شما را خوب مي شناسند و چرخش هاي شگفت انگيز شما را از راست به چپ و از چپ به راست بارها شاهد بوده اند.

شما شصت در صد به خاطر رئيس جمهور و احتمالا چهل درصد هم به خاطر مردم محبت کرديد و رنج حضور مجدد در انتخابات را پذيرفتيد و اکنون با ايراد نطق هاي عامه پسند مي خواهيد توجه امت حزب الله را به سمت خود جلب کنيد. اما با کمال تاسف بايد به استحضارتان برسانم بازي هاي سياسي و صندلي قدرت و رياست چنان چشمان شما را کور کرده که به عنوان "نماينده"ء مردم کمترين اطلاعي از راي و نظر ِ واقعي مردم نداريد.

اکثريت مردم ايران که نزديک به ربع قرن، زير فشارهاي حکومت ساخته و پرداختهء افرادي مانند جنابعالي زندگي کرده اند، نظام شما، قانون اساسي شما، و رهبراني مانند شما را نمي خواهند. شما کافي است اجازه دهيد تا محض نمونه يکي دو نفر از افراد سرشناس و مسلماني که طرفدار جدائي دين از حکومت هستند خود را به عنوان کانديدا معرفي کنند تا به چشم خودتان ببينيد که اين نظر تا چه حد صحيح است. به همين لحاظ است که نظام جمهوري شما، سنگرهائي مانند شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت را ايجاد کرده تا اگر چنين کساني از سد يکي گذشتند، پشت ديگري متوقف شوند و در نهايت اگر هيچ کدام از اينها نتوانستند جلوي چنين اشخاصي را بگيرند آن وقت مي توان از دستگاه قضائي و زندان و شکنجه و اعدام و حتي سرکوب نظامي توسط سپاه پاسداران بهره گرفت.

شما مانند کبک سر خودتان را در برف فرو برده ايد و از اطرافتان کلا بي خبريد. مسلم بدانيد روزي که مردم سرتان را به زور از داخل برف بيرون بکشند، بسيار براي شما و همفکرانتان گران تمام خواهد شد. اگر تا کنون مردم از کمترين امکاني که به آنها داده شده استفاده کرده اند معني اش پذيرفتن شما و نظام و قانون اساسي نبوده است. معني اش عقل و منطق و صبر و اميدواري به تغيير آرام و بدون خون و خونريزي بوده است. انتخاب خاتمي به عنوان رئيس جمهور و حضور فعال در انتخابات دورهء ششم مجلس، نشان از آينده نگري و عقل و درايت ملت داشت که متاسفانه در اثر بي خردي و بي عقلي حکام، هر روز به سمت خشونت و واکنش هاي کور سوق داده شدند.

جناب کروبي!
روز اول اسفند خواهيد ديد که مردم در همان سقف ِ حداقل، در انتخابات حاضر شده اند. همان سقفي که وزير کشور آن را به قصد توجيه و تفسير ِ آراء کم ِ مردم طبيعي مي نامد. بخشي از اين شرکت کنندگان هم افرادي هستند که بنا به دلايل مختلف بايد شناسنامه شان مهر بخورد والا کار و زندگي شان را از دست مي دهند. آن گروهي که راي نخواهند داد، کساني هستند که قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي و رهبراني امثال جنابعالي را قبول ندارند و نمي خواهند.

قدر راي دادن ِ مردم را که در دورهء پيشين ندانستيد؛ اميدواريم لااقل اينبار قدر راي ندادن ِ مردم را بدانيد و بدون گول زدن خودتان چشم بر واقعيت ِ جامعهء در حال انفجار ايران بگشائيد و ادارهء مملکت را به دست خود مردم بسپاريد. به ماموران آمارتان بگوئيد در کنار شمارش آراء به صندوق ريخته شده، آرائي که به صندوق ريخته نشده را هم شمارش کنند! اين همان تعداد رائي است، که مردم به کساني که قانون اساسي ونظام را قبول دارند نداده اند! و اين راي به صندوق ريخته نشده، همان رائي است که مردم به قانون اساسي جديد و نظام سياسي جديد مورد نظرشان داده اند! و مطمئن باشيد که مردم دير يا زود، با زبان خوش يا زور، راي خودشان را به کرسي خواهند نشاند! مطمئن باشيد!

[وب لاگ ف.م.سخن]

آلمان
دسامبر 2003

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2427

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جناب کروبي! مردم به کساني که قانون اساسي و نظام را قبول "دارند" راي نمي دهند! ف.م.سخن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016